Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
OU
Uživatel požádal o vymazání
0 0
možnosti

Muj nazor je ten, ze v zemi, kde jsou slusne vychovani lide, tam se pri vejiti do obchodu, pri setkani oci, pozdravi a je jedno kdo to zacne. Pisatel blogu mel podle me ale asi na mysli, ze zakaznik prijde do obchodu, obsluhu jeste moc nevidi, ona jej ano, neni daleko a ignoruje jej, v cem samozrejme souhlasim s tim, ze by mela pozdravit jako prvni, jako clovek co je od kontaktu se zakaznikem placeny a ten pozdrav by mel byt soucasti jeho prace "dobry den, co vam mohu nabidnout " a pod. ... nebo by se vam libilo, kdyby se na vas prodavac podival, prisel k vam ... a bez pozdravu rekl "co chcete"? Vseobecne ale asi situace vejiti do obchodu neni tak jednoducha, ponevadz obsluha muze byt zamestnana nejakou cinnosti, noveho zakaznika nevidi ... . Proste v slusne zemi by clovek nemel mit problem pozdravit jako prvni a kdyz druhy neodzdravi nenechat se tim otravit, pouze jej pro sebe oznacit za nezdvoraka a zdravit v zivote dal. Nekdy, kdyz clovek nema naladu byt ignorovan tak staci kyvnou hlavou na znameni pozdravu a kdyz ten zustane bez odezvy tak si myslet o pr.eli a je to.

0 0
možnosti
Foto

P65a61v20e97l 97B22y58k35o46v

15. 8. 2014 12:38

Chcete-li poznat jak je na tom konkrétní země - prozkoumejte úroveň servisu. Bez zbytečné obecnosti - úroveň servisu, a jinak se tomu neříká, je indikátorem absolutním a vypovídajícím. Zahrnuje to jak pozdrav, tak úsměv, odolnost vůči stresu, znalosti, profesionalitu, nutnost nejenom poradit, ale přesvědčit toho člověka, že Váš produkt opravdu potřebuje. Nelze na jedné straně od Česka očekávat, že po 40 letech komunismu, kde soukromé podnikání bylo součástí trestního řádu, by tady najednou vznikla kultura blízká americkému retailu, ale přesto některými věcmi se začít prostě musí. Prodavačka, vrchní, recepční - kdokoli kdo přichází do styku se zákazníky by se měl začit účet základní alfu a omegu servisu. Že obsloužit zákazníka to není hanba, to není nepříjemné, to není ponižující. Je to polovina úspěchu v práci, kterou děláš. Ano, někteří budou sekat jak počítač, protože jim bude práskat šablona když se toto pokusí aplikovat, ale jinak to opravdu nejde. Pojem "nepřijemný zákazník" neexistuje, zákazník je takový jaký je, není potřeba do toho míchat emoce či osobní antipatii, v tom je podstata profesionality, není potřeba nosit své problémy ze života do práce, a už vůbec ne když dělám v servisu. Baví mě, jak se tady hodnotí zákazník - slušný nebo ne, pozdraví první nebo ne, to je přece úplně jedno, servisní činnost není vůbec o lidských vztazích, ale o přísném a efektivním procesu. Kdo jako podnikatel si to uvědomí, bude úspěšný, kdo ne tak s tím bude mít furt problémy. Bohužel kultura servisu v Česku jako taková i za 20 let kapitalismu skoro úplně chybí, a to je špatně jak pro zákazníka, tak pro prodejce, ve finále i pro efektivní trh.

1 0
možnosti
Foto

R87o87b15e53r85t 81K29o96c96h

15. 8. 2014 16:26

přesně řečeno (napsáno)...výstižné. Existuje skvělá kniha kterou určitě doporučuji všem, ať už podnikáte nebo ne. Napsal ji Jack Mitchell (motivační speeker,úspěšný businessman) "Hug your Customers". R^

0 0
možnosti
Foto

Jelikož mám zkušenosti cca 12 let přímo na prodejně, dovoluji si tvrdit, že první by měl rozhodně pozdravit prodejce, je to slušnost (někde i povinnost ;). Případě i s uvítáním pěkného dne. Já věnuji úsměv, dostanu úsměv.

Na druhou stranu chápu, že prodejce dokáže demotivovat určité buranství některých zákazníků, kteří na tento pozdrav ani "nezabučí, tupě zírají na zboží, a dělají, že jsou neviditelní" ;)

1 0
možnosti
JR

J13a16r60a 73R89a79n97k

15. 8. 2014 17:35

A to popisujete ty domaci? Protoze jinde jsem nic takoveho nezazila, neviditelneho v obchode muze delat ouze potencionalni "premistovac":-/

0 0
možnosti
DH

bylo by dobré si uvědomit, že je stejně velký počet nepříjemných prodavačů jako je stejně velký počet nepříjemných zákazníků. A zákazník má narozdíl od prodavače možnost jít ke konkurenci.

2 0
možnosti
Foto

dávám plus, ale nesouhlasím - jedině příbuzné a sousedy si nemůžete vybrat, ale pro koho budete pracovat většinou ano. I když je tedy fakt, že pro prodejce-obchodníky-živnostníky je jejich zákazník i jejich pán.

0 0
možnosti
JP

Abych řekl pravdu, když vejdu do obchodu, je mi celkem fuk, jestli mě pozdraví první prodavač nebo já jeho. Spíš mi vadí, když se na mě pak dívá jak ostraha a ani se nezeptá, jestli nechci poradit nebo jestli něco nepotřebuju.

2 0
možnosti
RM

Jsem unešen tím, jak někteří lidé měří mezilidské vztahy tím, jestli peníze vydáváme nebo přijímáme. Vejde-li do prodejny dvacetiletý mladý muž, je-li slušně vychovaný, pěkně nahlas a srozumitelně popřeje pěkný den. Samozřejmě má-li komu, nehuláká na 30 m dlouhou prodejnu jako buran. Gentleman zdraví dámu jako první a je jedno, jestli dáma vydělává 10x nebo 100x méně než on. Takže stížnosti dvacetiletého blogera na to, že ho nikdo nezdraví, znamenají jediné: někde se zadřela jeho výchova a převládají komplexy z nedostatečného projevu okolí k jeho důležitosti. Navíc mladému gentlemanovi musí působit potěšení pozdravit dámu a způsobit radost a potěšení dámě jakéhokoliv větu a utvrdit se ve své ješitnosti, že dokáže rozbít ledy.

Bylo by pro mne velmi ponižující, kdybych vešel do jakéhokoliv krámu a nedokázal dámu pozdravit nebo jí na dálku kývnout na pozdrav.

A chlap s chlapem? Prostě se říká, že do "hospody s čistejma nohama". A znamená to slušnost ve vystupování.

Osobně mě velmi baví jakýkoliv prodavač nebo prodavačka, které nebaví jejich práce. Dokážu je zaměstnat na celkem dlouhou dobu. Když mám čas a chuť. ;-)

6 0
možnosti
ZO

Je to tak.A karma pane.V rakousích kam často jezdím je to zcela samozřejmé že prodavač zdraví první...a ještě jedna věc mě zaráží.v okolních zemích jsem nikde nenarazil v jakémkoliv obchodě aby po mé osobě chtěl prodavač či pokladní abych mu ukázal tašku zda něco neodnáším...nikde jsem neviděl přitroublé cedule předložte tašky k nahlédnutí.už to ukazuje na naše chování doma.krást je pomalu zvykem.smutné což, po tolika letech od roku 1989?

2 0
možnosti
PR

Je to tak i v Německu. Přijdu do krámu, třeba i do toho nejlevnějšího diskontu a pro paní na pokladně bývá naprosto přirozené se usmát, popřát dobrý den a až potom koukat, co je na pásu.

2 0
možnosti
MH

Chápu obě strany. Taky mě štve když přijdu do obchodu a mám pocit že prodavače obtěžuju svoji přítomností a tváří se ve stylu "proboha hlavně se mě na nic neptej". Miluju když přijdu u nás do Albertu a prodavačky za kasou nejenže nepozdraví, ale některé na ten pozdrav ani neodpoví a radši se Vás snaží ošidit a namarkovat jednu věc dvakrát. Na druhou stranu při své práci se setkávám i s lidma a musím uznat že kolikrát jich mám plný zuby, jejich blbosti, arogance, hultváství, chování ve stylu já jsem někdo a ty jsi něco co se mi přilepilo na podrážku. Neříkám že jich je takových většina, nicméně dokážu si představit a znám z vyprávění kamarádky prodavačky jak zástup takových idiotů dokáže otrávit i původně dobrou náladu prodavače/pokladní.

1 0
možnosti
PS

P77e42t11r 15S21o97k74o93l

13. 8. 2014 22:47

Tady se v diskuzi řeší, kdo má koho pozdravit při vstupu do obchodu, dejme tomu, že dost záleží na rozloze provozovny, vstupním prostoru, počtu lidí poblíž vchodu atp. Ale já se jako zákazník v 40% případů nedočkám od zaměstnanců služeb ani odpovědi na cílený pozdrav a to mne opravdu uráží jako máloco. Je mi jasné, že Vás to celý den u kasy nebo na place s**e a pozdravit několikastého zákazníka není žádný med, ale když Vás nebaví ani odpovědět slušně na pozdrav, tak táhněte kam slunce nesvítí. Já jsem určitě buran, občas nejspíš zapomenu pozdravit tam kde bych měl zdravit první, ale určitě se mi nikdy nestalo, že bych někomu na pozdrav slušně neodpověděl. Neodpovědět na pozdrav je hulvátství nejvyššího kalibru, něco jako rovnou říct "Dlabu na tebe nulo". Není proti tomu ani obrany, nechcete-li se stát také hulvátem.

7 0
možnosti

Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS