Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P13a44t31r12i43k 87Š70e23b65e93s79t32a 4733842176375

V mnohých super...hyper... a dalších marketech vás pošlo spíše do pr... a to ještě ve třech východních jazycích RvRvRv

0/0
15.8.2014 18:51

M91a30r92t69i83n 51Ž24e30l71i38n72s27k87ý 9308439719302

Muj nazor je ten, ze v zemi, kde jsou slusne vychovani lide, tam se pri vejiti do obchodu, pri setkani oci, pozdravi a je jedno kdo to zacne. Pisatel blogu mel podle me ale asi na mysli, ze zakaznik prijde do obchodu, obsluhu jeste moc nevidi, ona jej ano, neni daleko a ignoruje jej, v cem samozrejme souhlasim s tim, ze by mela pozdravit jako prvni, jako clovek co je od kontaktu se zakaznikem placeny a ten pozdrav by mel byt soucasti jeho prace "dobry den, co vam mohu nabidnout " a pod. ... nebo by se vam libilo, kdyby se na vas prodavac podival, prisel k vam ... a bez pozdravu rekl "co chcete"? Vseobecne ale asi situace vejiti do obchodu neni tak jednoducha, ponevadz obsluha muze byt zamestnana nejakou cinnosti, noveho zakaznika nevidi ... . Proste v slusne zemi by clovek nemel mit problem pozdravit jako prvni a kdyz druhy neodzdravi nenechat se tim otravit, pouze jej pro sebe oznacit za nezdvoraka a zdravit v zivote dal. Nekdy, kdyz clovek nema naladu byt ignorovan tak staci kyvnou hlavou na znameni pozdravu a kdyz ten zustane bez odezvy tak si myslet o pr.eli a je to.

0/0
15.8.2014 14:47
Foto

P23a54v26e36l 62B24y63k98o85v 9211525661481

Chcete-li poznat jak je na tom konkrétní země - prozkoumejte úroveň servisu. Bez zbytečné obecnosti - úroveň servisu, a jinak se tomu neříká, je indikátorem absolutním a vypovídajícím. Zahrnuje to jak pozdrav, tak úsměv, odolnost vůči stresu, znalosti, profesionalitu, nutnost nejenom poradit, ale přesvědčit toho člověka, že Váš produkt opravdu potřebuje. Nelze na jedné straně od Česka očekávat, že po 40 letech komunismu, kde soukromé podnikání bylo součástí trestního řádu, by tady najednou vznikla kultura blízká americkému retailu, ale přesto některými věcmi se začít prostě musí. Prodavačka, vrchní, recepční - kdokoli kdo přichází do styku se zákazníky by se měl začit účet základní alfu a omegu servisu. Že obsloužit zákazníka to není hanba, to není nepříjemné, to není ponižující. Je to polovina úspěchu v práci, kterou děláš. Ano, někteří budou sekat jak počítač, protože jim bude práskat šablona když se toto pokusí aplikovat, ale jinak to opravdu nejde. Pojem "nepřijemný zákazník" neexistuje, zákazník je takový jaký je, není potřeba do toho míchat emoce či osobní antipatii, v tom je podstata profesionality, není potřeba nosit své problémy ze života do práce, a už vůbec ne když dělám v servisu. Baví mě, jak se tady hodnotí zákazník - slušný nebo ne, pozdraví první nebo ne, to je přece úplně jedno, servisní činnost není vůbec o lidských vztazích, ale o přísném a efektivním procesu. Kdo jako podnikatel si to uvědomí, bude úspěšný, kdo ne tak s tím bude mít furt problémy. Bohužel kultura servisu v Česku jako taková i za 20 let kapitalismu skoro úplně chybí, a to je špatně jak pro zákazníka, tak pro prodejce, ve finále i pro efektivní trh.

+1/0
15.8.2014 12:38
Foto

R72o18b68e49r30t 10K94o75c88h 7603290118407

přesně řečeno (napsáno)...výstižné. Existuje skvělá kniha kterou určitě doporučuji všem, ať už podnikáte nebo ne. Napsal ji Jack Mitchell (motivační speeker,úspěšný businessman) "Hug your Customers". R^

0/0
15.8.2014 16:26

J14a25r53a 35R44a60n18k 1121606409901

Skvely prispevek Pavle!

0/0
15.8.2014 17:36

F10r39a15n39t70i96s40e71k 62H32a65v63e57l 6472982427758

Ja ziju mimo CR uz 14 let, muzu hodne porovnavat a rozhodne si nemyslim, ze by pristup k zakaznikovy v CR byl nejaky strasny. Naopak se po revoluci opravdu hodne zmenilo a ja jsem pri svych navstevach domoviny vetsinou spokojeny. Ano, nekdy se stane, ze v obchode nebo restauraci jsou trosku neprijemni, ale hodne se to zlepsuje. Osobne treba nemam rad "vlezle" prodavace kteri me chcou o necem presvedcit a nebo cisnika ktery se me desetkrat pta jestli mi chutna. Jinak pojem "neprijemny zakaznik" samozrejme existuje. Pokud vam nekdo bude delat v obchode nebo restauraci binec tak si myslim ostatni zakaznici hodne oddechnou kdyz toho cloveka vyvedete. Jeste bych rad dodal, ze to, jak se v dane zemi chovaji k zakaznikovy je primo ovlivneno taky mentalitou lidi v te zemi. Treba ve Finsku jsou v obchodech prijemni, ale vetsinou toho moc nenamluvi (a oni to lokalni lide taky tak ocekavaji).

0/0
16.8.2014 4:34
Foto

M53a33r92k96é34t31a 19K48o54c59h75a90n58o45v21á 2772778486893

Jelikož mám zkušenosti cca 12 let přímo na prodejně, dovoluji si tvrdit, že první by měl rozhodně pozdravit prodejce, je to slušnost (někde i povinnost ;). Případě i s uvítáním pěkného dne. Já věnuji úsměv, dostanu úsměv.

Na druhou stranu chápu, že prodejce dokáže demotivovat určité buranství některých zákazníků, kteří na tento pozdrav ani "nezabučí, tupě zírají na zboží, a dělají, že jsou neviditelní" ;)

+1/0
15.8.2014 12:37

J94a65r15a 90R30a56n48k 1171486609951

A to popisujete ty domaci? Protoze jinde jsem nic takoveho nezazila, neviditelneho v obchode muze delat ouze potencionalni "premistovac":-/

0/0
15.8.2014 17:35

P86a44t28r41i58k 36Š46e92b75e17s95t89a 4253462646805

mno, mě třeba jako zákazníkovi hodně vadí, když si něco vybírám a evidentně se nesháním po prodavačce, tak se ke mě postupně nahrnou dvě...tři a ptají, zda mi mohou pomoci.

A naopak, když potřebuji poradit, tak nikde nikdo...

Umění prodeje je též odhadnutí nálady zákazníka a hlavně toho, co v tu chvíli chce - zda chce se rozmýšlet sám nebo pomoci...

.

Ale samozřejmě závisí na prodejně...

0/0
15.8.2014 18:56

D13a86n 53H85o78l98i19c46k20ý 5484420726491

bylo by dobré si uvědomit, že je stejně velký počet nepříjemných prodavačů jako je stejně velký počet nepříjemných zákazníků. A zákazník má narozdíl od prodavače možnost jít ke konkurenci.

+2/0
15.8.2014 9:17
Foto

M84i24c69h86a58l 72S40a71d26í86l83e40k 6832720821983

dávám plus, ale nesouhlasím - jedině příbuzné a sousedy si nemůžete vybrat, ale pro koho budete pracovat většinou ano. I když je tedy fakt, že pro prodejce-obchodníky-živnostníky je jejich zákazník i jejich pán.

0/0
15.8.2014 17:59

J88a53n 65P75r44o30v94a74z26n87í35k 6808314200931

Abych řekl pravdu, když vejdu do obchodu, je mi celkem fuk, jestli mě pozdraví první prodavač nebo já jeho. Spíš mi vadí, když se na mě pak dívá jak ostraha a ani se nezeptá, jestli nechci poradit nebo jestli něco nepotřebuju.

+2/0
15.8.2014 9:05

R73a53d89i92m 35M12l65y73n33a18ř86í98k 8683552934358

Jsem unešen tím, jak někteří lidé měří mezilidské vztahy tím, jestli peníze vydáváme nebo přijímáme. Vejde-li do prodejny dvacetiletý mladý muž, je-li slušně vychovaný, pěkně nahlas a srozumitelně popřeje pěkný den. Samozřejmě má-li komu, nehuláká na 30 m dlouhou prodejnu jako buran. Gentleman zdraví dámu jako první a je jedno, jestli dáma vydělává 10x nebo 100x méně než on. Takže stížnosti dvacetiletého blogera na to, že ho nikdo nezdraví, znamenají jediné: někde se zadřela jeho výchova a převládají komplexy z nedostatečného projevu okolí k jeho důležitosti. Navíc mladému gentlemanovi musí působit potěšení pozdravit dámu a způsobit radost a potěšení dámě jakéhokoliv větu a utvrdit se ve své ješitnosti, že dokáže rozbít ledy.

Bylo by pro mne velmi ponižující, kdybych vešel do jakéhokoliv krámu a nedokázal dámu pozdravit nebo jí na dálku kývnout na pozdrav.

A chlap s chlapem? Prostě se říká, že do "hospody s čistejma nohama". A znamená to slušnost ve vystupování.

Osobně mě velmi baví jakýkoliv prodavač nebo prodavačka, které nebaví jejich práce. Dokážu je zaměstnat na celkem dlouhou dobu. Když mám čas a chuť. ;-)

+6/0
14.8.2014 15:49
Foto

V35á47c44l58a87v 17C73h50u93c74h22m41a 6835141898946

R^

+1/0
14.8.2014 17:17

Z76d89e65n40ě82k 89O72r72š32u78l41í66k 1575300357282

Je to tak.A karma pane.V rakousích kam často jezdím je to zcela samozřejmé že prodavač zdraví první...a ještě jedna věc mě zaráží.v okolních zemích jsem nikde nenarazil v jakémkoliv obchodě aby po mé osobě chtěl prodavač či pokladní abych mu ukázal tašku zda něco neodnáším...nikde jsem neviděl přitroublé cedule předložte tašky k nahlédnutí.už to ukazuje na naše chování doma.krást je pomalu zvykem.smutné což, po tolika letech od roku 1989?

+2/0
14.8.2014 11:47

P31e62t98r 43R85o61m15á66n79e49k 8974607884344

Je to tak i v Německu. Přijdu do krámu, třeba i do toho nejlevnějšího diskontu a pro paní na pokladně bývá naprosto přirozené se usmát, popřát dobrý den a až potom koukat, co je na pásu.

+2/0
14.8.2014 16:59

R89o29b28e90r32t 78P89a63c52i45n74a 7714359195741

Ono až ta Česká prodavačka dostane zaplaceno stejně jako ta Německá, tak se nejspíš bude smát také. Dokud bude brát 25% platu své Německé kolegyně, tak asi těžko.

+1/−2
15.8.2014 1:14

J16a91r72a 48R93a19n31k 1141566189251

Pane Pecino, to by nikdy nemelo byt pricinou, Kinderstube je neco, ceho se nam dostava od malicka a nema to mit nic spolecneho s vydelkem, pokud ano, meli nas rodice ke studiim dokopat.

0/0
15.8.2014 17:41

M83a97r60t42i90n 22H82a97l88i22l47o65v97i56č 3383675193639

Chápu obě strany. Taky mě štve když přijdu do obchodu a mám pocit že prodavače obtěžuju svoji přítomností a tváří se ve stylu "proboha hlavně se mě na nic neptej". Miluju když přijdu u nás do Albertu a prodavačky za kasou nejenže nepozdraví, ale některé na ten pozdrav ani neodpoví a radši se Vás snaží ošidit a namarkovat jednu věc dvakrát. Na druhou stranu při své práci se setkávám i s lidma a musím uznat že kolikrát jich mám plný zuby, jejich blbosti, arogance, hultváství, chování ve stylu já jsem někdo a ty jsi něco co se mi přilepilo na podrážku. Neříkám že jich je takových většina, nicméně dokážu si představit a znám z vyprávění kamarádky prodavačky jak zástup takových idiotů dokáže otrávit i původně dobrou náladu prodavače/pokladní.

+1/0
14.8.2014 10:09

P67e24t36r 95S90o72k56o34l 8212941247681

Tady se v diskuzi řeší, kdo má koho pozdravit při vstupu do obchodu, dejme tomu, že dost záleží na rozloze provozovny, vstupním prostoru, počtu lidí poblíž vchodu atp. Ale já se jako zákazník v 40% případů nedočkám od zaměstnanců služeb ani odpovědi na cílený pozdrav a to mne opravdu uráží jako máloco. Je mi jasné, že Vás to celý den u kasy nebo na place s**e a pozdravit několikastého zákazníka není žádný med, ale když Vás nebaví ani odpovědět slušně na pozdrav, tak táhněte kam slunce nesvítí. Já jsem určitě buran, občas nejspíš zapomenu pozdravit tam kde bych měl zdravit první, ale určitě se mi nikdy nestalo, že bych někomu na pozdrav slušně neodpověděl. Neodpovědět na pozdrav je hulvátství nejvyššího kalibru, něco jako rovnou říct "Dlabu na tebe nulo". Není proti tomu ani obrany, nechcete-li se stát také hulvátem.

+7/0
13.8.2014 22:47

F24r71a82n17t93i90š12e19k 54P62r88e36s29l 5626671351745

Kdo nezdraví, není host. A když nemám hosty, nemám koho obsluhovat.

0/−5
13.8.2014 21:45

Z91d64e51n21ě50k 87O92r88š87u16l86í85k 1655100867832

nemáte pravdu.ať v německu rakousku či švýcarsku vás v restauracích či obchodech zdraví jako první zaměstnanci.

+5/0
14.8.2014 11:48
Foto

V29á97c75l82a90v 62C47h64u98c18h15m35a 6985751388146

Možná proto, že jsou lépe vychovaní než vy.

0/−4
14.8.2014 17:19

J30a59r29a 40R71a56n72k 1821896279161

Ale no tak....zili svuj zivot v jinem systemu, lide se tam zdravi i pri "lozeni" po horach, nekdy mi to sice vadilo, kdyz jsem sotva dychala a drzela se na uzke stezce pri skalni zdi a nekdo uz poskakoval dolu s nadsenym Gruezzi mittenant (Svycarsko), ale i v restauracich, kde mne nikdo neznal, hospodsky prisel, pozdravil a casto prinesl tacek s ochutnanim mistni "palenky". Je to skutecne tim, v cem jsme vyrustali, rodice se snazili, ale okoli nektere take formovalo.

0/0
15.8.2014 17:47

T83o24m33á87š 61V11e51l98e64m90a52n 4835395277853

nemáte hosty .. nemáte zákazníky. Mě ten váš přístup přijde docela hloupý ... obchodník přece chce prodat a budovat kladný vztah se zákazníky :-)

Při vstupu (a odchodu) do menších obchodů zdravím automaticky, odpovědi se dočkám tak ze 60% .. tedy nečekám na ní, ale ocením hlasitou odpověď - evidentně na to někde dbají z principu. A už jsem z několika obchodů, kde se vyhýbali kontaktu se zákazníkem (jak píšete, neměli hosty...) odešel ... nebaví mě běhat po celém obchodě a nahánět někoho, kdo se pak ani nesnaží pomoci a odkáže mě na produktový list ...

+1/0
15.8.2014 10:28

P22e42t81r 66P88r21o77c82h64á16z79k55a 9226726342922

Překvapuje mě, jak blog, který vše obrací o 180° má takovou karmu :-/

+2/−1
12.8.2014 16:04

J91a72r55a 62R49a75n30k 1531336579751

Proc Vas to prekvapuje? Je o chovani lidi....

0/0
15.8.2014 17:49

R73a23d77i75m 89M23l85y44n40a10ř32í38k 8933162414688

Nevím, kam chodíte dělat zákazníka, ale s klidným svědomím mohu tvrdit, že ve většině specializovaných obchodů v obchodních centrech od elektroniky přes oblečení k restauracím zdraví prodejci jako první. A při vstupu do malého krámku na malém městě by měl zdravit vstupující, tak velí etiketa. Možná jste byl poobědvat v Dětěnicích.To je ale sadomasochistická provozovna.

+4/0
12.8.2014 13:40
Foto

V80a80n54d39y 36V39á97v59r20o82v64á 6451456219381

Etiketa velí, že první zdraví prodavač, velikost obchodu není rozhodující:-)

+5/−1
13.8.2014 18:03

P43e41t44r 13P69r86o40c89h42á35z37k93a 9916696442612

Nevím jak vy, ale kdykoliv vstoupím do "krámku", ihned za dveřmi zdravím já....jako první.

+1/0
14.8.2014 6:52
Foto

L55i18b16u48š71e 77Z27e49m43a24n27o64v17á 2570499971282

Mám stejnou zkušenost, pokud vejdu do malého krámku, kde většinou obsluhují jeden nebo dva prodavači vždy pozdravím jako první ihned po vstupu do prodejny. Samozřejmostí je, že mi prodavač odpoví pozdravením.

U větších prodejen, nákupních center je to zcela odlišné. Pokud se chci prodavače dotázat na umístění mnou hledaného zboží, vždy pozdravím.

Až doposud jsem se vždy setkala s ochotou a samozřejmě odpovědí na pozdrav. Když si prodavač doplňující regály všimne, že nějaké zboží hledám,

pozdraví mne a ptá se jak mi může pomoci.

Ovšem v některých obchodech (10 zaměstnanců) při dotazu na určité zboží

prodavačka reaguje  - to není můj regál a odpovědná prodavačka má odpolední směnu. To mě dovede dosti odradit, ovšem ve stejné prodejně

narazím i na prodavačky, které ochotně se mnou projdou půl prodejny

a i  když se nejedná o regál, který mají na starosti, vyhoví mi ba dokonce

se zajdou podívat do skladu, když je regál prázdný.

Zkrátka - je to různé a vše záleží na lidech. :-)

+2/0
14.8.2014 7:37

R71a88d96i58m 12M71l81y50n90a22ř13í97k 8453162894758

http://www.ladislavspacek.cz/zdraveni/

+2/0
14.8.2014 8:06

F30r18a37n38t72i66s64e23k 94H69a54v68e75l 6822832857388

Nevim, jak je to presne podle etikety, ale pokud bude prodavac/ka ve veku mojeho taty / moji mamy, tak ho/ji pozdravim prvni ja a nebudu to vubec resit. Ve dvaceti jsem vzdycky zdravil prvni. Ja jsem sice zakaznik, ale ti co pracuji v obchode nejsou moji slouhove. Pokud jsou k sobe lidi slusni a prijemni tak bych to, kdo ma pozdravit prvni moc neresil.

+3/−2
12.8.2014 6:02
Foto

V74l30a80d46i12m52í45r 34V96é80r65o24s50t97a 1186374878850

Nejsou slouhové, ale vy jste ten, kdo je živí.

+4/−2
13.8.2014 13:50

F49r21a68n55t15i33s82e63k 42H27a22v74e18l 6372272697698

Tak to, ze je castecne zivim jsem myslim vyjadril spojenim "ja jsem sice zakaznik". A obrazne receno oni zivi i me, kdyz si treba vecer udelam jidlo ze surovin, ktere jsem v tom obchode nakoupil ;-). Ano, jako zakaznik ocekavam slusny a prijemny pristup prodavace, coz me ovsem neopravnuje se chovat arogantne.

0/0
14.8.2014 5:56
Foto

V85á18c38l27a64v 91C14h74u85c97h98m53a 6705461418866

To nikdy nevíte. Třeba živíte naopak vy je svými daněmi.

+1/0
14.8.2014 17:22

D95a44v73i68d 29A25u56l63i48c19k27ý 2227321715382

proč to paušalizujete jen na "podnikatele"? Klidně bych tohle slůvko vynechal, jelikož dělám ve službách pro lidi, tak se mi to stává velice často. Nejhorší je, že že se lidi chovají s prominutím jako prasata. Myslí si, že když někam přijdou, tak si můžou dělat co chtějí. Běžné je krást různé drobnosti, jako jsou sklenice, popelníky, toaletní papír, kulečníkové koule atd. Co není pořádně připevněné, tak to zmizí.Rohožek jsem za posledních 2,5 roku kupoval už 6. A to se nebavím, jak to vypadá po odchodu některých lidí u stolu a záchody? No comment. Na co je potřeba záchodová mísa, když můžu vykonat potřebu úplně všude. A nerozlišuji pohlaví. Velká "sranda" také bývá, když nacpu co nejvíce papírových ručníků do záchodu tak, až se ucpe. Každý se dokáže bavit o tom, že někdo něco dělá špatně, ale měli bychom začít u sebe. A je to o výchově, mě nikdy nenapadlo ničit něco cizího jen tak pro zábavu.......

+6/−3
11.8.2014 13:08

L96i80b37o32r 28J59a68n83e29č64e79k 4285355835201

clanek nebyl o zakaznicich, ale o sluzbach. Proc bych nemohl kritizovat "podnikatele"? Napiste blog o zakaznicich a uvidime.

+4/0
11.8.2014 18:35

Z71d80e80n86ě22k 91S52k10ř49i69v61a74n 5784550739906

Hm... a já z jiné diskuse nabyl dojmu, že jako prasata se chovají jen Arabové a my jsme slušní, pořádní a vůbec nejlepšíííí! ;-)

0/0
15.8.2014 11:09

L51i23b68o12r 71J42a23n22e37č36e60k 4545135495951

A nejde jen o pozdrav. Ve skrytu duse jsem doufal, ze krize nam prinese lepsi sluzby, kvalitnejsi vyrobky, milejsi obsluhu. Vzdyt jak jinak bojovat o zakaznika? Opak je vsak pravdou. Prodavacky jsou neprijemne, zbozi je jeste vetsi smejd nez jsme cekali. A sluzby, skoda slov.  

PS: Omlouvam se za generalizaci, vim, ze pozitivnich priklady jsou, ale je jich pomalu.

+2/−2
11.8.2014 12:46
Foto

V31á78c38l47a46v 41C44h59u46c53h80m86a 6615661838896

Jednoduchá pomoc ... u těch nepříjemných a nekvalitních nenakupujte. A oni časem zmizí sami. Ale my bohužel rádi nadáváme, ale neradi řešíme to, co snadno vyřešit můžeme.

+3/0
12.8.2014 7:49

V38i54t 73O37t15a66h81a47l 5385660679594

On ten zájem o zákazníka je sice ve velké části jen "hraná póza".  Ale na  přetvářkách a "hezkých obalech" a "reklamě" je založena celá lidská civilizace a spousta oborů žije jen právě z toho. Jen málo lidí říká na rovinu, co si opravdu myslí. Asi by bylo zajímavé, kdybyste přišli do obchodu a prodavač vám řekl. "Hele, ráno jsem se pohádal se starou, fakt na tebe nemám náladu, běž otravovat někoho jiného." Proč to neudělá? Protože žijeme v kapitalismu. Prodavač potřebuje dostat výplatu. Zákazník by mu příště nepřišel, aby jej neotravoval a nakupoval by raději jinde.  Takže bude více či méně kvalitně předstírat zájem o potřeby zákazníka s tím, že se pokusí trefit formu projevu vhodnou danému zákazníkovi.  To co jednomu zákazníkovi přijde jako slušnost, může jinému přijít jako obtěžující ponížená servilnost.  

Jeden z problémů je, že plat spousty zaměstnanců je absolutně odtržen od zisku firmy.  Když máte zaměstnance, jehož plat je fixní 100kč/hod, pak je pro něj nejefektivnější, aby nemusel nic dělat a bral peníze. Protože když takový prodavač lítá jak hadr, aby uspokojil 30 zákazníků za hodinu, má stejné peníze, jako když je ignoruje a v klidu si smskuje s přítelkyní.  Pro většinu těchto lidí (často vidíme u státních úředníků) je zákazník něco, co je obtěžuje a zdržuje.  Jenže, je to jejich chyba nebo je to více chyba jejich nadřízených? Pokud by zaměstnanci měli plat odvislý od zisku společnosti a jejich nadřízení by jim dokázali vysvětlit, že spokojený zákazník donese peníze, oni budou mít větší plat, naštvaný zákazník už nepřijde a oni poletí na úřad práce za stejně otrávenou úřednicí, pak by ten zájem začalo hrát daleko více lidí. 

Každopádně, celý tenhle kapitalistický svět je jedno velké divadlo. Ani ty peníze nemají reálnou hodnotu a jsou jen divadlem bank a hraním si s čísly. ;-D

0/−4
11.8.2014 12:03

V84i41t 97O95t10a73h40a94l 5495170369594

Na závěr dva protiklady, které ovšem byly v důsledku oba stejně otravné. 

1. Vracel jsem se pozdě domů minulý týden a věděl jsem, že už nestihnu včas nakoupit. Stavil jsem se tedy cestou v jednom moravském supermarketu v městě, kudy jsem projížděl a  kde obvykle nenakupuji. Neměl jsem čas, neznal jsem rozložení zboží, odchytil jsem tedy první slečnu v firemní uniformě polovičního věku než mám já pozdravím, a vznesu dotaz, kde bych našel regál s bezlepkovým pečivem.  Reakce slečny postrádala jakoukoli reakci na pozdrav a byla "tož to fakt nevím, já mám na starost jenom tyhle regály" Načež se otočila zády a  pokračovala v plnění svých pracovních povinností.  Druhá zaměstnankyně mne alespoň nasměrovala "to bude někde támhle tak se zeptejte holek tam" a ve správné zóně jsem už uspěl sám svépomocí. 

2. Byli jsme ve společnosti cca 10 lidí  ve slovenské kolibě na večeři. Jídlo výborné, obsluha rychlá, jenže - každého se po každém chodu jeden i více zaměstnanců neustále ptali "Chutilo vám?" "Želáte si ještě nečo?" atd. (bratia omluví mou chatrnou slovenčinu). Prakticky jsme neměli chvilku na to , aby nám někdo neskákal do naší vlastní komunikace. Z restaurace jsme odcházeli sice dobře najezení, ale shodli jsme se, že příště raději někam, kde nás nechají si v klidu pokecat. 

Takže všeho s mírou. ;-D

0/−1
11.8.2014 12:16

T17e63r32e57z90a 55H61a55j52k46o31v98a 5397212904630

Moje slova, me plat toho cloveka nezajima. I ten kdo nevydelava muze preci pozdravit. 

S nechuti pozdravit se setkavam i u lekaru, ti se vetsinou nai nepredstavi.

+2/0
14.8.2014 11:37

T96e90r19e79z73a 83H74a14j55k84o86v86a 5367872494300

Patrilo pod pana Chuchmu.

0/0
14.8.2014 11:38

J27a23r30a 51R43a33n55k 1811146229171

Nesrovnavejte s  kapitalismem, ten je ve Svycarsku, Kanade, Singapouru, Australii atd. take a lide se k sobe chovaji normalne.

0/0
15.8.2014 17:57
Foto

V47á19c97l65a87v 82C75h97u58c96h56m85a 6325881278126

Ono je to v lidech a ne v platu. Buď chci odvádět svou práci pořádně nebo ne. Já mám příjem pořád stejný bez ohledu na to, kolik prodám zboží nebo obsloužím zákazníků. 

Jistě, stálý neměnný plat není motivační, ale není to hlavní problém. Podstatné je dělat práci, která mě aspoň trochu baví. Nechápu lidi, co zůstávají v práci, která je otravuje.

+3/0
12.8.2014 7:54

P16e68t73r 28D63v95o10ř81á25k 7907485309728

Přátelé, je to oboustranné. Naše země je totiž zasažena morem, kterému se říká buranství. Není to naše specialita, je to samozřejmě i jinde na světě, ale český buran je vzor a buranů futrál. V naprosté většině případů se ale pracovníci obchodů chovají ke mě slušně. Možná to bude tím, že se tak chovám taky. A když jste hrubě nespokojeni, dejte to najevo. Na místě, ne tady na blogu. Dělejte to jako Němci. Stěžují si hned a požadují nápravu. Totéž Američané atd. Nebuďte burani a neremcejte někde za bukem...

+7/0
11.8.2014 10:20

M36o75n60i76k36a 94H57a28b97a14n60o89v90a 7338703377966

Kdybych neměla možnost si zajít ven a měla jenom přístup k netu, tak bych si myslela, že ten svět tam venku je naprosto zoufalý. Mně se ale ještě snad nestalo, že by mne někdo z obsluhy nepozdravil. Podle mne navíc není ani tak důležité, kdo zdraví jako první. Pokud je totiž snaha z obou stran navázat oční kontakt a slušně pozdravit, tak pozdrav vždycky proběhne, dost často třeba ve stejnou chvíli. Ve velkých supermarketech se pak člověk pozdraví s pokladní. Bydlím v Brně a zdravím všechny lidi z baráku a přilehlého okolí a všichni mile odpovídají, nebo zdraví zároveň.

+2/0
11.8.2014 9:50

J62a26n 31F48r23o39l92í52k 6516180265494

Je to o kultuře ve firmě. Když v Brně otvírali IKEA zrovna jsem si zařizoval byt a tak jsem tam byl velmi často. Na rozdíl od socialistických samobsluh jsem si tam připadal jako v ráji. Česká a slovenská obsluha byla zdvořilá a dokonce informovaná o zboží. Dnes je zdravení ve službách naprosto běžné a málokdy se setkám s přezíravým přístupem. Sousedé se také zdraví ovšem je to velké anonymní město tak jsem vždy překvapen, když zajedu na moravský venkov a tam mě zdraví všichni a zejména děti.

0/0
14.8.2014 16:36





Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.