Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P38a41t80r88i89k 78Š54e70b51e28s30t43a 4383542266905

V mnohých super...hyper... a dalších marketech vás pošlo spíše do pr... a to ještě ve třech východních jazycích RvRvRv

0/0
15.8.2014 18:51

M43a32r90t73i13n 17Ž76e72l31i27n27s29k69ý 9548309679512

Muj nazor je ten, ze v zemi, kde jsou slusne vychovani lide, tam se pri vejiti do obchodu, pri setkani oci, pozdravi a je jedno kdo to zacne. Pisatel blogu mel podle me ale asi na mysli, ze zakaznik prijde do obchodu, obsluhu jeste moc nevidi, ona jej ano, neni daleko a ignoruje jej, v cem samozrejme souhlasim s tim, ze by mela pozdravit jako prvni, jako clovek co je od kontaktu se zakaznikem placeny a ten pozdrav by mel byt soucasti jeho prace "dobry den, co vam mohu nabidnout " a pod. ... nebo by se vam libilo, kdyby se na vas prodavac podival, prisel k vam ... a bez pozdravu rekl "co chcete"? Vseobecne ale asi situace vejiti do obchodu neni tak jednoducha, ponevadz obsluha muze byt zamestnana nejakou cinnosti, noveho zakaznika nevidi ... . Proste v slusne zemi by clovek nemel mit problem pozdravit jako prvni a kdyz druhy neodzdravi nenechat se tim otravit, pouze jej pro sebe oznacit za nezdvoraka a zdravit v zivote dal. Nekdy, kdyz clovek nema naladu byt ignorovan tak staci kyvnou hlavou na znameni pozdravu a kdyz ten zustane bez odezvy tak si myslet o pr.eli a je to.

0/0
15.8.2014 14:47
Foto

P32a68v94e45l 62B83y81k17o98v 9871495591431

Chcete-li poznat jak je na tom konkrétní země - prozkoumejte úroveň servisu. Bez zbytečné obecnosti - úroveň servisu, a jinak se tomu neříká, je indikátorem absolutním a vypovídajícím. Zahrnuje to jak pozdrav, tak úsměv, odolnost vůči stresu, znalosti, profesionalitu, nutnost nejenom poradit, ale přesvědčit toho člověka, že Váš produkt opravdu potřebuje. Nelze na jedné straně od Česka očekávat, že po 40 letech komunismu, kde soukromé podnikání bylo součástí trestního řádu, by tady najednou vznikla kultura blízká americkému retailu, ale přesto některými věcmi se začít prostě musí. Prodavačka, vrchní, recepční - kdokoli kdo přichází do styku se zákazníky by se měl začit účet základní alfu a omegu servisu. Že obsloužit zákazníka to není hanba, to není nepříjemné, to není ponižující. Je to polovina úspěchu v práci, kterou děláš. Ano, někteří budou sekat jak počítač, protože jim bude práskat šablona když se toto pokusí aplikovat, ale jinak to opravdu nejde. Pojem "nepřijemný zákazník" neexistuje, zákazník je takový jaký je, není potřeba do toho míchat emoce či osobní antipatii, v tom je podstata profesionality, není potřeba nosit své problémy ze života do práce, a už vůbec ne když dělám v servisu. Baví mě, jak se tady hodnotí zákazník - slušný nebo ne, pozdraví první nebo ne, to je přece úplně jedno, servisní činnost není vůbec o lidských vztazích, ale o přísném a efektivním procesu. Kdo jako podnikatel si to uvědomí, bude úspěšný, kdo ne tak s tím bude mít furt problémy. Bohužel kultura servisu v Česku jako taková i za 20 let kapitalismu skoro úplně chybí, a to je špatně jak pro zákazníka, tak pro prodejce, ve finále i pro efektivní trh.

+1/0
15.8.2014 12:38
Foto

R93o31b66e81r89t 90K97o83c56h 7303640188667

přesně řečeno (napsáno)...výstižné. Existuje skvělá kniha kterou určitě doporučuji všem, ať už podnikáte nebo ne. Napsal ji Jack Mitchell (motivační speeker,úspěšný businessman) "Hug your Customers". R^

0/0
15.8.2014 16:26

J72a61r35a 11R95a97n62k 1901156859301

Skvely prispevek Pavle!

0/0
15.8.2014 17:36

F54r80a48n18t65i14s29e37k 22H87a33v94e61l 6872632397688

Ja ziju mimo CR uz 14 let, muzu hodne porovnavat a rozhodne si nemyslim, ze by pristup k zakaznikovy v CR byl nejaky strasny. Naopak se po revoluci opravdu hodne zmenilo a ja jsem pri svych navstevach domoviny vetsinou spokojeny. Ano, nekdy se stane, ze v obchode nebo restauraci jsou trosku neprijemni, ale hodne se to zlepsuje. Osobne treba nemam rad "vlezle" prodavace kteri me chcou o necem presvedcit a nebo cisnika ktery se me desetkrat pta jestli mi chutna. Jinak pojem "neprijemny zakaznik" samozrejme existuje. Pokud vam nekdo bude delat v obchode nebo restauraci binec tak si myslim ostatni zakaznici hodne oddechnou kdyz toho cloveka vyvedete. Jeste bych rad dodal, ze to, jak se v dane zemi chovaji k zakaznikovy je primo ovlivneno taky mentalitou lidi v te zemi. Treba ve Finsku jsou v obchodech prijemni, ale vetsinou toho moc nenamluvi (a oni to lokalni lide taky tak ocekavaji).

0/0
16.8.2014 4:34
Foto

M67a74r48k40é37t95a 20K30o81c97h90a50n96o51v87á 2452458366193

Jelikož mám zkušenosti cca 12 let přímo na prodejně, dovoluji si tvrdit, že první by měl rozhodně pozdravit prodejce, je to slušnost (někde i povinnost ;). Případě i s uvítáním pěkného dne. Já věnuji úsměv, dostanu úsměv.

Na druhou stranu chápu, že prodejce dokáže demotivovat určité buranství některých zákazníků, kteří na tento pozdrav ani "nezabučí, tupě zírají na zboží, a dělají, že jsou neviditelní" ;)

+1/0
15.8.2014 12:37

J52a88r27a 52R10a36n94k 1781496669721

A to popisujete ty domaci? Protoze jinde jsem nic takoveho nezazila, neviditelneho v obchode muze delat ouze potencionalni "premistovac":-/

0/0
15.8.2014 17:35

P23a42t68r92i33k 39Š46e89b27e83s37t86a 4823152386855

mno, mě třeba jako zákazníkovi hodně vadí, když si něco vybírám a evidentně se nesháním po prodavačce, tak se ke mě postupně nahrnou dvě...tři a ptají, zda mi mohou pomoci.

A naopak, když potřebuji poradit, tak nikde nikdo...

Umění prodeje je též odhadnutí nálady zákazníka a hlavně toho, co v tu chvíli chce - zda chce se rozmýšlet sám nebo pomoci...

.

Ale samozřejmě závisí na prodejně...

0/0
15.8.2014 18:56

D25a45n 44H58o26l60i54c85k78ý 5494320476131

bylo by dobré si uvědomit, že je stejně velký počet nepříjemných prodavačů jako je stejně velký počet nepříjemných zákazníků. A zákazník má narozdíl od prodavače možnost jít ke konkurenci.

+2/0
15.8.2014 9:17
Foto

M41i27c70h63a19l 83S58a81d13í28l58e97k 6552190341253

dávám plus, ale nesouhlasím - jedině příbuzné a sousedy si nemůžete vybrat, ale pro koho budete pracovat většinou ano. I když je tedy fakt, že pro prodejce-obchodníky-živnostníky je jejich zákazník i jejich pán.

0/0
15.8.2014 17:59

J11a44n 46P71r50o78v42a14z17n56í61k 6868814230831

Abych řekl pravdu, když vejdu do obchodu, je mi celkem fuk, jestli mě pozdraví první prodavač nebo já jeho. Spíš mi vadí, když se na mě pak dívá jak ostraha a ani se nezeptá, jestli nechci poradit nebo jestli něco nepotřebuju.

+2/0
15.8.2014 9:05

R17a98d86i84m 66M65l33y73n30a78ř13í22k 8273852594698

Jsem unešen tím, jak někteří lidé měří mezilidské vztahy tím, jestli peníze vydáváme nebo přijímáme. Vejde-li do prodejny dvacetiletý mladý muž, je-li slušně vychovaný, pěkně nahlas a srozumitelně popřeje pěkný den. Samozřejmě má-li komu, nehuláká na 30 m dlouhou prodejnu jako buran. Gentleman zdraví dámu jako první a je jedno, jestli dáma vydělává 10x nebo 100x méně než on. Takže stížnosti dvacetiletého blogera na to, že ho nikdo nezdraví, znamenají jediné: někde se zadřela jeho výchova a převládají komplexy z nedostatečného projevu okolí k jeho důležitosti. Navíc mladému gentlemanovi musí působit potěšení pozdravit dámu a způsobit radost a potěšení dámě jakéhokoliv větu a utvrdit se ve své ješitnosti, že dokáže rozbít ledy.

Bylo by pro mne velmi ponižující, kdybych vešel do jakéhokoliv krámu a nedokázal dámu pozdravit nebo jí na dálku kývnout na pozdrav.

A chlap s chlapem? Prostě se říká, že do "hospody s čistejma nohama". A znamená to slušnost ve vystupování.

Osobně mě velmi baví jakýkoliv prodavač nebo prodavačka, které nebaví jejich práce. Dokážu je zaměstnat na celkem dlouhou dobu. Když mám čas a chuť. ;-)

+6/0
14.8.2014 15:49
Foto

V51á29c70l76a15v 84C74h62u61c83h66m56a 6615321708106

R^

+1/0
14.8.2014 17:17

Z88d43e50n98ě67k 33O66r59š77u69l25í91k 1465660257282

Je to tak.A karma pane.V rakousích kam často jezdím je to zcela samozřejmé že prodavač zdraví první...a ještě jedna věc mě zaráží.v okolních zemích jsem nikde nenarazil v jakémkoliv obchodě aby po mé osobě chtěl prodavač či pokladní abych mu ukázal tašku zda něco neodnáším...nikde jsem neviděl přitroublé cedule předložte tašky k nahlédnutí.už to ukazuje na naše chování doma.krást je pomalu zvykem.smutné což, po tolika letech od roku 1989?

+2/0
14.8.2014 11:47

P56e85t20r 66R21o45m78á31n33e34k 8324817984764

Je to tak i v Německu. Přijdu do krámu, třeba i do toho nejlevnějšího diskontu a pro paní na pokladně bývá naprosto přirozené se usmát, popřát dobrý den a až potom koukat, co je na pásu.

+2/0
14.8.2014 16:59

R22o97b18e13r32t 82P44a60c11i28n61a 7214989445681

Ono až ta Česká prodavačka dostane zaplaceno stejně jako ta Německá, tak se nejspíš bude smát také. Dokud bude brát 25% platu své Německé kolegyně, tak asi těžko.

+1/−2
15.8.2014 1:14

J82a25r94a 68R48a98n74k 1221136889521

Pane Pecino, to by nikdy nemelo byt pricinou, Kinderstube je neco, ceho se nam dostava od malicka a nema to mit nic spolecneho s vydelkem, pokud ano, meli nas rodice ke studiim dokopat.

0/0
15.8.2014 17:41

M64a28r74t43i10n 84H59a11l56i27l83o42v43i41č 3823955833909

Chápu obě strany. Taky mě štve když přijdu do obchodu a mám pocit že prodavače obtěžuju svoji přítomností a tváří se ve stylu "proboha hlavně se mě na nic neptej". Miluju když přijdu u nás do Albertu a prodavačky za kasou nejenže nepozdraví, ale některé na ten pozdrav ani neodpoví a radši se Vás snaží ošidit a namarkovat jednu věc dvakrát. Na druhou stranu při své práci se setkávám i s lidma a musím uznat že kolikrát jich mám plný zuby, jejich blbosti, arogance, hultváství, chování ve stylu já jsem někdo a ty jsi něco co se mi přilepilo na podrážku. Neříkám že jich je takových většina, nicméně dokážu si představit a znám z vyprávění kamarádky prodavačky jak zástup takových idiotů dokáže otrávit i původně dobrou náladu prodavače/pokladní.

+1/0
14.8.2014 10:09

P15e10t46r 43S62o50k18o37l 8232591777461

Tady se v diskuzi řeší, kdo má koho pozdravit při vstupu do obchodu, dejme tomu, že dost záleží na rozloze provozovny, vstupním prostoru, počtu lidí poblíž vchodu atp. Ale já se jako zákazník v 40% případů nedočkám od zaměstnanců služeb ani odpovědi na cílený pozdrav a to mne opravdu uráží jako máloco. Je mi jasné, že Vás to celý den u kasy nebo na place s**e a pozdravit několikastého zákazníka není žádný med, ale když Vás nebaví ani odpovědět slušně na pozdrav, tak táhněte kam slunce nesvítí. Já jsem určitě buran, občas nejspíš zapomenu pozdravit tam kde bych měl zdravit první, ale určitě se mi nikdy nestalo, že bych někomu na pozdrav slušně neodpověděl. Neodpovědět na pozdrav je hulvátství nejvyššího kalibru, něco jako rovnou říct "Dlabu na tebe nulo". Není proti tomu ani obrany, nechcete-li se stát také hulvátem.

+7/0
13.8.2014 22:47

F85r14a24n79t27i25š84e67k 27P76r60e97s87l 5516971811605

Kdo nezdraví, není host. A když nemám hosty, nemám koho obsluhovat.

0/−5
13.8.2014 21:45

Z36d64e13n89ě30k 97O87r15š31u65l34í35k 1715700987332

nemáte pravdu.ať v německu rakousku či švýcarsku vás v restauracích či obchodech zdraví jako první zaměstnanci.

+5/0
14.8.2014 11:48
Foto

V20á40c78l28a63v 24C66h20u26c72h37m48a 6485551218516

Možná proto, že jsou lépe vychovaní než vy.

0/−4
14.8.2014 17:19

J35a76r85a 94R73a55n64k 1161356739951

Ale no tak....zili svuj zivot v jinem systemu, lide se tam zdravi i pri "lozeni" po horach, nekdy mi to sice vadilo, kdyz jsem sotva dychala a drzela se na uzke stezce pri skalni zdi a nekdo uz poskakoval dolu s nadsenym Gruezzi mittenant (Svycarsko), ale i v restauracich, kde mne nikdo neznal, hospodsky prisel, pozdravil a casto prinesl tacek s ochutnanim mistni "palenky". Je to skutecne tim, v cem jsme vyrustali, rodice se snazili, ale okoli nektere take formovalo.

0/0
15.8.2014 17:47

T59o60m42á55š 15V60e74l77e20m29a63n 4965225967913

nemáte hosty .. nemáte zákazníky. Mě ten váš přístup přijde docela hloupý ... obchodník přece chce prodat a budovat kladný vztah se zákazníky :-)

Při vstupu (a odchodu) do menších obchodů zdravím automaticky, odpovědi se dočkám tak ze 60% .. tedy nečekám na ní, ale ocením hlasitou odpověď - evidentně na to někde dbají z principu. A už jsem z několika obchodů, kde se vyhýbali kontaktu se zákazníkem (jak píšete, neměli hosty...) odešel ... nebaví mě běhat po celém obchodě a nahánět někoho, kdo se pak ani nesnaží pomoci a odkáže mě na produktový list ...

+1/0
15.8.2014 10:28

P73e56t70r 49P66r75o54c81h98á94z84k14a 9586636742722

Překvapuje mě, jak blog, který vše obrací o 180° má takovou karmu :-/

+2/−1
12.8.2014 16:04

J91a88r27a 17R59a83n27k 1311876739771

Proc Vas to prekvapuje? Je o chovani lidi....

0/0
15.8.2014 17:49

R10a32d71i78m 73M96l81y81n18a45ř85í17k 8303152774428

Nevím, kam chodíte dělat zákazníka, ale s klidným svědomím mohu tvrdit, že ve většině specializovaných obchodů v obchodních centrech od elektroniky přes oblečení k restauracím zdraví prodejci jako první. A při vstupu do malého krámku na malém městě by měl zdravit vstupující, tak velí etiketa. Možná jste byl poobědvat v Dětěnicích.To je ale sadomasochistická provozovna.

+4/0
12.8.2014 13:40
Foto

V59a30n55d25y 23V44á55v71r17o93v89á 6411886389481

Etiketa velí, že první zdraví prodavač, velikost obchodu není rozhodující:-)

+5/−1
13.8.2014 18:03

P60e91t96r 53P59r37o26c21h17á75z81k66a 9376166812962

Nevím jak vy, ale kdykoliv vstoupím do "krámku", ihned za dveřmi zdravím já....jako první.

+1/0
14.8.2014 6:52
Foto

L12i80b50u67š10e 41Z57e63m65a75n10o70v78á 2160499911782

Mám stejnou zkušenost, pokud vejdu do malého krámku, kde většinou obsluhují jeden nebo dva prodavači vždy pozdravím jako první ihned po vstupu do prodejny. Samozřejmostí je, že mi prodavač odpoví pozdravením.

U větších prodejen, nákupních center je to zcela odlišné. Pokud se chci prodavače dotázat na umístění mnou hledaného zboží, vždy pozdravím.

Až doposud jsem se vždy setkala s ochotou a samozřejmě odpovědí na pozdrav. Když si prodavač doplňující regály všimne, že nějaké zboží hledám,

pozdraví mne a ptá se jak mi může pomoci.

Ovšem v některých obchodech (10 zaměstnanců) při dotazu na určité zboží

prodavačka reaguje  - to není můj regál a odpovědná prodavačka má odpolední směnu. To mě dovede dosti odradit, ovšem ve stejné prodejně

narazím i na prodavačky, které ochotně se mnou projdou půl prodejny

a i  když se nejedná o regál, který mají na starosti, vyhoví mi ba dokonce

se zajdou podívat do skladu, když je regál prázdný.

Zkrátka - je to různé a vše záleží na lidech. :-)

+2/0
14.8.2014 7:37

R95a34d24i32m 60M27l15y43n19a48ř49í41k 8763282644358

http://www.ladislavspacek.cz/zdraveni/

+2/0
14.8.2014 8:06

F96r86a59n47t70i47s29e44k 43H86a83v37e54l 6412102357888

Nevim, jak je to presne podle etikety, ale pokud bude prodavac/ka ve veku mojeho taty / moji mamy, tak ho/ji pozdravim prvni ja a nebudu to vubec resit. Ve dvaceti jsem vzdycky zdravil prvni. Ja jsem sice zakaznik, ale ti co pracuji v obchode nejsou moji slouhove. Pokud jsou k sobe lidi slusni a prijemni tak bych to, kdo ma pozdravit prvni moc neresil.

+3/−2
12.8.2014 6:02
Foto

V86l40a80d67i73m50í63r 45V33é89r91o18s32t87a 1566444448800

Nejsou slouhové, ale vy jste ten, kdo je živí.

+4/−2
13.8.2014 13:50

F29r89a53n17t57i15s78e88k 73H43a77v88e77l 6482232527898

Tak to, ze je castecne zivim jsem myslim vyjadril spojenim "ja jsem sice zakaznik". A obrazne receno oni zivi i me, kdyz si treba vecer udelam jidlo ze surovin, ktere jsem v tom obchode nakoupil ;-). Ano, jako zakaznik ocekavam slusny a prijemny pristup prodavace, coz me ovsem neopravnuje se chovat arogantne.

0/0
14.8.2014 5:56
Foto

V86á83c67l33a46v 95C12h46u57c36h36m20a 6985361928196

To nikdy nevíte. Třeba živíte naopak vy je svými daněmi.

+1/0
14.8.2014 17:22

D60a80v45i44d 78A82u75l87i83c76k29ý 2667441225532

proč to paušalizujete jen na "podnikatele"? Klidně bych tohle slůvko vynechal, jelikož dělám ve službách pro lidi, tak se mi to stává velice často. Nejhorší je, že že se lidi chovají s prominutím jako prasata. Myslí si, že když někam přijdou, tak si můžou dělat co chtějí. Běžné je krást různé drobnosti, jako jsou sklenice, popelníky, toaletní papír, kulečníkové koule atd. Co není pořádně připevněné, tak to zmizí.Rohožek jsem za posledních 2,5 roku kupoval už 6. A to se nebavím, jak to vypadá po odchodu některých lidí u stolu a záchody? No comment. Na co je potřeba záchodová mísa, když můžu vykonat potřebu úplně všude. A nerozlišuji pohlaví. Velká "sranda" také bývá, když nacpu co nejvíce papírových ručníků do záchodu tak, až se ucpe. Každý se dokáže bavit o tom, že někdo něco dělá špatně, ale měli bychom začít u sebe. A je to o výchově, mě nikdy nenapadlo ničit něco cizího jen tak pro zábavu.......

+6/−3
11.8.2014 13:08

L93i79b97o69r 59J76a57n81e92č51e69k 4105775525771

clanek nebyl o zakaznicich, ale o sluzbach. Proc bych nemohl kritizovat "podnikatele"? Napiste blog o zakaznicich a uvidime.

+4/0
11.8.2014 18:35

Z73d16e84n78ě26k 67S77k17ř20i14v17a79n 5484680769456

Hm... a já z jiné diskuse nabyl dojmu, že jako prasata se chovají jen Arabové a my jsme slušní, pořádní a vůbec nejlepšíííí! ;-)

0/0
15.8.2014 11:09

L12i44b82o42r 40J10a66n42e42č13e97k 4525925185821

A nejde jen o pozdrav. Ve skrytu duse jsem doufal, ze krize nam prinese lepsi sluzby, kvalitnejsi vyrobky, milejsi obsluhu. Vzdyt jak jinak bojovat o zakaznika? Opak je vsak pravdou. Prodavacky jsou neprijemne, zbozi je jeste vetsi smejd nez jsme cekali. A sluzby, skoda slov.  

PS: Omlouvam se za generalizaci, vim, ze pozitivnich priklady jsou, ale je jich pomalu.

+2/−2
11.8.2014 12:46
Foto

V97á44c16l12a22v 81C65h94u84c25h71m87a 6645511968186

Jednoduchá pomoc ... u těch nepříjemných a nekvalitních nenakupujte. A oni časem zmizí sami. Ale my bohužel rádi nadáváme, ale neradi řešíme to, co snadno vyřešit můžeme.

+3/0
12.8.2014 7:49

V22i26t 16O67t65a93h20a47l 5735490519464

On ten zájem o zákazníka je sice ve velké části jen "hraná póza".  Ale na  přetvářkách a "hezkých obalech" a "reklamě" je založena celá lidská civilizace a spousta oborů žije jen právě z toho. Jen málo lidí říká na rovinu, co si opravdu myslí. Asi by bylo zajímavé, kdybyste přišli do obchodu a prodavač vám řekl. "Hele, ráno jsem se pohádal se starou, fakt na tebe nemám náladu, běž otravovat někoho jiného." Proč to neudělá? Protože žijeme v kapitalismu. Prodavač potřebuje dostat výplatu. Zákazník by mu příště nepřišel, aby jej neotravoval a nakupoval by raději jinde.  Takže bude více či méně kvalitně předstírat zájem o potřeby zákazníka s tím, že se pokusí trefit formu projevu vhodnou danému zákazníkovi.  To co jednomu zákazníkovi přijde jako slušnost, může jinému přijít jako obtěžující ponížená servilnost.  

Jeden z problémů je, že plat spousty zaměstnanců je absolutně odtržen od zisku firmy.  Když máte zaměstnance, jehož plat je fixní 100kč/hod, pak je pro něj nejefektivnější, aby nemusel nic dělat a bral peníze. Protože když takový prodavač lítá jak hadr, aby uspokojil 30 zákazníků za hodinu, má stejné peníze, jako když je ignoruje a v klidu si smskuje s přítelkyní.  Pro většinu těchto lidí (často vidíme u státních úředníků) je zákazník něco, co je obtěžuje a zdržuje.  Jenže, je to jejich chyba nebo je to více chyba jejich nadřízených? Pokud by zaměstnanci měli plat odvislý od zisku společnosti a jejich nadřízení by jim dokázali vysvětlit, že spokojený zákazník donese peníze, oni budou mít větší plat, naštvaný zákazník už nepřijde a oni poletí na úřad práce za stejně otrávenou úřednicí, pak by ten zájem začalo hrát daleko více lidí. 

Každopádně, celý tenhle kapitalistický svět je jedno velké divadlo. Ani ty peníze nemají reálnou hodnotu a jsou jen divadlem bank a hraním si s čísly. ;-D

0/−4
11.8.2014 12:03

V23i68t 35O24t11a31h19a44l 5425660639624

Na závěr dva protiklady, které ovšem byly v důsledku oba stejně otravné. 

1. Vracel jsem se pozdě domů minulý týden a věděl jsem, že už nestihnu včas nakoupit. Stavil jsem se tedy cestou v jednom moravském supermarketu v městě, kudy jsem projížděl a  kde obvykle nenakupuji. Neměl jsem čas, neznal jsem rozložení zboží, odchytil jsem tedy první slečnu v firemní uniformě polovičního věku než mám já pozdravím, a vznesu dotaz, kde bych našel regál s bezlepkovým pečivem.  Reakce slečny postrádala jakoukoli reakci na pozdrav a byla "tož to fakt nevím, já mám na starost jenom tyhle regály" Načež se otočila zády a  pokračovala v plnění svých pracovních povinností.  Druhá zaměstnankyně mne alespoň nasměrovala "to bude někde támhle tak se zeptejte holek tam" a ve správné zóně jsem už uspěl sám svépomocí. 

2. Byli jsme ve společnosti cca 10 lidí  ve slovenské kolibě na večeři. Jídlo výborné, obsluha rychlá, jenže - každého se po každém chodu jeden i více zaměstnanců neustále ptali "Chutilo vám?" "Želáte si ještě nečo?" atd. (bratia omluví mou chatrnou slovenčinu). Prakticky jsme neměli chvilku na to , aby nám někdo neskákal do naší vlastní komunikace. Z restaurace jsme odcházeli sice dobře najezení, ale shodli jsme se, že příště raději někam, kde nás nechají si v klidu pokecat. 

Takže všeho s mírou. ;-D

0/−1
11.8.2014 12:16

T46e48r97e26z68a 22H11a89j45k93o84v36a 5867502264130

Moje slova, me plat toho cloveka nezajima. I ten kdo nevydelava muze preci pozdravit. 

S nechuti pozdravit se setkavam i u lekaru, ti se vetsinou nai nepredstavi.

+2/0
14.8.2014 11:37

T34e68r38e72z39a 28H81a25j89k56o85v43a 5417612754550

Patrilo pod pana Chuchmu.

0/0
14.8.2014 11:38

J61a52r31a 26R95a92n77k 1601476619111

Nesrovnavejte s  kapitalismem, ten je ve Svycarsku, Kanade, Singapouru, Australii atd. take a lide se k sobe chovaji normalne.

0/0
15.8.2014 17:57
Foto

V29á83c98l37a60v 14C16h19u73c38h89m33a 6275661818356

Ono je to v lidech a ne v platu. Buď chci odvádět svou práci pořádně nebo ne. Já mám příjem pořád stejný bez ohledu na to, kolik prodám zboží nebo obsloužím zákazníků. 

Jistě, stálý neměnný plat není motivační, ale není to hlavní problém. Podstatné je dělat práci, která mě aspoň trochu baví. Nechápu lidi, co zůstávají v práci, která je otravuje.

+3/0
12.8.2014 7:54

P21e35t66r 57D82v27o39ř73á43k 7287105169408

Přátelé, je to oboustranné. Naše země je totiž zasažena morem, kterému se říká buranství. Není to naše specialita, je to samozřejmě i jinde na světě, ale český buran je vzor a buranů futrál. V naprosté většině případů se ale pracovníci obchodů chovají ke mě slušně. Možná to bude tím, že se tak chovám taky. A když jste hrubě nespokojeni, dejte to najevo. Na místě, ne tady na blogu. Dělejte to jako Němci. Stěžují si hned a požadují nápravu. Totéž Američané atd. Nebuďte burani a neremcejte někde za bukem...

+7/0
11.8.2014 10:20

M89o76n35i77k27a 61H41a90b29a35n39o35v51a 7128263707296

Kdybych neměla možnost si zajít ven a měla jenom přístup k netu, tak bych si myslela, že ten svět tam venku je naprosto zoufalý. Mně se ale ještě snad nestalo, že by mne někdo z obsluhy nepozdravil. Podle mne navíc není ani tak důležité, kdo zdraví jako první. Pokud je totiž snaha z obou stran navázat oční kontakt a slušně pozdravit, tak pozdrav vždycky proběhne, dost často třeba ve stejnou chvíli. Ve velkých supermarketech se pak člověk pozdraví s pokladní. Bydlím v Brně a zdravím všechny lidi z baráku a přilehlého okolí a všichni mile odpovídají, nebo zdraví zároveň.

+2/0
11.8.2014 9:50

J14a59n 24F66r66o34l79í13k 6286110535344

Je to o kultuře ve firmě. Když v Brně otvírali IKEA zrovna jsem si zařizoval byt a tak jsem tam byl velmi často. Na rozdíl od socialistických samobsluh jsem si tam připadal jako v ráji. Česká a slovenská obsluha byla zdvořilá a dokonce informovaná o zboží. Dnes je zdravení ve službách naprosto běžné a málokdy se setkám s přezíravým přístupem. Sousedé se také zdraví ovšem je to velké anonymní město tak jsem vždy překvapen, když zajedu na moravský venkov a tam mě zdraví všichni a zejména děti.

0/0
14.8.2014 16:36



NOVÝ KODEX BLOGERA

Petice

Jaké jsou novinky kromě Politické arény? Podívat se můžete tady.

Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.