Děkujeme za pochopení.
F76r54a83n49t21i15š88e22k 33P26r34e18s32l
Kdo nezdraví, není host. A když nemám hosty, nemám koho obsluhovat.
Z60d31e44n64ě34k 69O36r64š63u20l29í40k
nemáte pravdu.ať v německu rakousku či švýcarsku vás v restauracích či obchodech zdraví jako první zaměstnanci.
P61e54t16r 39P61r20o34c16h87á63z51k71a
Překvapuje mě, jak blog, který vše obrací o 180° má takovou karmu
J16a35r94a 83R98a49n70k
Proc Vas to prekvapuje? Je o chovani lidi....
R43a54d67i77m 68M90l63y81n67a44ř15í95k
Nevím, kam chodíte dělat zákazníka, ale s klidným svědomím mohu tvrdit, že ve většině specializovaných obchodů v obchodních centrech od elektroniky přes oblečení k restauracím zdraví prodejci jako první. A při vstupu do malého krámku na malém městě by měl zdravit vstupující, tak velí etiketa. Možná jste byl poobědvat v Dětěnicích.To je ale sadomasochistická provozovna.
V37a32n85d89y 82V73á71v72r75o88v95á
Etiketa velí, že první zdraví prodavač, velikost obchodu není rozhodující
F78r71a57n98t74i51s65e23k 48H42a73v28e10l
Nevim, jak je to presne podle etikety, ale pokud bude prodavac/ka ve veku mojeho taty / moji mamy, tak ho/ji pozdravim prvni ja a nebudu to vubec resit. Ve dvaceti jsem vzdycky zdravil prvni. Ja jsem sice zakaznik, ale ti co pracuji v obchode nejsou moji slouhove. Pokud jsou k sobe lidi slusni a prijemni tak bych to, kdo ma pozdravit prvni moc neresil.
V48l61a92d29i69m34í30r 28V46é74r78o12s18t92a
Nejsou slouhové, ale vy jste ten, kdo je živí.
D30a65v63i62d 14A84u51l31i79c52k12ý
proč to paušalizujete jen na "podnikatele"? Klidně bych tohle slůvko vynechal, jelikož dělám ve službách pro lidi, tak se mi to stává velice často. Nejhorší je, že že se lidi chovají s prominutím jako prasata. Myslí si, že když někam přijdou, tak si můžou dělat co chtějí. Běžné je krást různé drobnosti, jako jsou sklenice, popelníky, toaletní papír, kulečníkové koule atd. Co není pořádně připevněné, tak to zmizí.Rohožek jsem za posledních 2,5 roku kupoval už 6. A to se nebavím, jak to vypadá po odchodu některých lidí u stolu a záchody? No comment. Na co je potřeba záchodová mísa, když můžu vykonat potřebu úplně všude. A nerozlišuji pohlaví. Velká "sranda" také bývá, když nacpu co nejvíce papírových ručníků do záchodu tak, až se ucpe. Každý se dokáže bavit o tom, že někdo něco dělá špatně, ale měli bychom začít u sebe. A je to o výchově, mě nikdy nenapadlo ničit něco cizího jen tak pro zábavu.......
L50i68b77o41r 96J78a95n65e58č49e47k
clanek nebyl o zakaznicich, ale o sluzbach. Proc bych nemohl kritizovat "podnikatele"? Napiste blog o zakaznicich a uvidime.
L50i28b82o73r 52J59a56n81e36č79e93k
A nejde jen o pozdrav. Ve skrytu duse jsem doufal, ze krize nam prinese lepsi sluzby, kvalitnejsi vyrobky, milejsi obsluhu. Vzdyt jak jinak bojovat o zakaznika? Opak je vsak pravdou. Prodavacky jsou neprijemne, zbozi je jeste vetsi smejd nez jsme cekali. A sluzby, skoda slov.
PS: Omlouvam se za generalizaci, vim, ze pozitivnich priklady jsou, ale je jich pomalu.
V27á97c79l21a25v 97C32h50u93c94h54m20a
Jednoduchá pomoc ... u těch nepříjemných a nekvalitních nenakupujte. A oni časem zmizí sami. Ale my bohužel rádi nadáváme, ale neradi řešíme to, co snadno vyřešit můžeme.
V48i84t 79O56t18a41h94a32l
On ten zájem o zákazníka je sice ve velké části jen "hraná póza". Ale na přetvářkách a "hezkých obalech" a "reklamě" je založena celá lidská civilizace a spousta oborů žije jen právě z toho. Jen málo lidí říká na rovinu, co si opravdu myslí. Asi by bylo zajímavé, kdybyste přišli do obchodu a prodavač vám řekl. "Hele, ráno jsem se pohádal se starou, fakt na tebe nemám náladu, běž otravovat někoho jiného." Proč to neudělá? Protože žijeme v kapitalismu. Prodavač potřebuje dostat výplatu. Zákazník by mu příště nepřišel, aby jej neotravoval a nakupoval by raději jinde. Takže bude více či méně kvalitně předstírat zájem o potřeby zákazníka s tím, že se pokusí trefit formu projevu vhodnou danému zákazníkovi. To co jednomu zákazníkovi přijde jako slušnost, může jinému přijít jako obtěžující ponížená servilnost.
Jeden z problémů je, že plat spousty zaměstnanců je absolutně odtržen od zisku firmy. Když máte zaměstnance, jehož plat je fixní 100kč/hod, pak je pro něj nejefektivnější, aby nemusel nic dělat a bral peníze. Protože když takový prodavač lítá jak hadr, aby uspokojil 30 zákazníků za hodinu, má stejné peníze, jako když je ignoruje a v klidu si smskuje s přítelkyní. Pro většinu těchto lidí (často vidíme u státních úředníků) je zákazník něco, co je obtěžuje a zdržuje. Jenže, je to jejich chyba nebo je to více chyba jejich nadřízených? Pokud by zaměstnanci měli plat odvislý od zisku společnosti a jejich nadřízení by jim dokázali vysvětlit, že spokojený zákazník donese peníze, oni budou mít větší plat, naštvaný zákazník už nepřijde a oni poletí na úřad práce za stejně otrávenou úřednicí, pak by ten zájem začalo hrát daleko více lidí.
Každopádně, celý tenhle kapitalistický svět je jedno velké divadlo. Ani ty peníze nemají reálnou hodnotu a jsou jen divadlem bank a hraním si s čísly.
V79i61t 82O25t44a78h39a42l
Na závěr dva protiklady, které ovšem byly v důsledku oba stejně otravné.
1. Vracel jsem se pozdě domů minulý týden a věděl jsem, že už nestihnu včas nakoupit. Stavil jsem se tedy cestou v jednom moravském supermarketu v městě, kudy jsem projížděl a kde obvykle nenakupuji. Neměl jsem čas, neznal jsem rozložení zboží, odchytil jsem tedy první slečnu v firemní uniformě polovičního věku než mám já pozdravím, a vznesu dotaz, kde bych našel regál s bezlepkovým pečivem. Reakce slečny postrádala jakoukoli reakci na pozdrav a byla "tož to fakt nevím, já mám na starost jenom tyhle regály" Načež se otočila zády a pokračovala v plnění svých pracovních povinností. Druhá zaměstnankyně mne alespoň nasměrovala "to bude někde támhle tak se zeptejte holek tam" a ve správné zóně jsem už uspěl sám svépomocí.
2. Byli jsme ve společnosti cca 10 lidí ve slovenské kolibě na večeři. Jídlo výborné, obsluha rychlá, jenže - každého se po každém chodu jeden i více zaměstnanců neustále ptali "Chutilo vám?" "Želáte si ještě nečo?" atd. (bratia omluví mou chatrnou slovenčinu). Prakticky jsme neměli chvilku na to , aby nám někdo neskákal do naší vlastní komunikace. Z restaurace jsme odcházeli sice dobře najezení, ale shodli jsme se, že příště raději někam, kde nás nechají si v klidu pokecat.
Takže všeho s mírou.
P90e73t97r 25D32v55o50ř78á60k
Přátelé, je to oboustranné. Naše země je totiž zasažena morem, kterému se říká buranství. Není to naše specialita, je to samozřejmě i jinde na světě, ale český buran je vzor a buranů futrál. V naprosté většině případů se ale pracovníci obchodů chovají ke mě slušně. Možná to bude tím, že se tak chovám taky. A když jste hrubě nespokojeni, dejte to najevo. Na místě, ne tady na blogu. Dělejte to jako Němci. Stěžují si hned a požadují nápravu. Totéž Američané atd. Nebuďte burani a neremcejte někde za bukem...
M84o62n97i43k17a 55H51a94b18a43n88o72v13a
Kdybych neměla možnost si zajít ven a měla jenom přístup k netu, tak bych si myslela, že ten svět tam venku je naprosto zoufalý. Mně se ale ještě snad nestalo, že by mne někdo z obsluhy nepozdravil. Podle mne navíc není ani tak důležité, kdo zdraví jako první. Pokud je totiž snaha z obou stran navázat oční kontakt a slušně pozdravit, tak pozdrav vždycky proběhne, dost často třeba ve stejnou chvíli. Ve velkých supermarketech se pak člověk pozdraví s pokladní. Bydlím v Brně a zdravím všechny lidi z baráku a přilehlého okolí a všichni mile odpovídají, nebo zdraví zároveň.
J48a50n 41F57r24o65l25í64k
Je to o kultuře ve firmě. Když v Brně otvírali IKEA zrovna jsem si zařizoval byt a tak jsem tam byl velmi často. Na rozdíl od socialistických samobsluh jsem si tam připadal jako v ráji. Česká a slovenská obsluha byla zdvořilá a dokonce informovaná o zboží. Dnes je zdravení ve službách naprosto běžné a málokdy se setkám s přezíravým přístupem. Sousedé se také zdraví ovšem je to velké anonymní město tak jsem vždy překvapen, když zajedu na moravský venkov a tam mě zdraví všichni a zejména děti.
R76o45s67t89i58s29l96a38v 87S91i43k10s94t32a
Ono to je v Česku na obou stranách. Chybí tady hlavně ta VŮLE pozdravit a to na obou stranách - navázání očního kontaktu apod. Jeďte do jakéhokoliv bavorského městečka (kromě Hofu, to je takové divné město) a jděte prostě do nějakého obchodu. Prodavači jsou tam většinou ukázkoví, pozdraví, poradí, jsou příjemní. To samé ale jsou vesměs i zákazníci. Nikdo tam nečeká, až ho pozdraví obsluha, a obsluha nečeká až ji pozdraví ten, kdo vstoupil. Prostě se na sebe podívají a pak už to jde samo
I kdyby to bylo jen pokývnutí hlavou nebo cokoliv jiného, důležité je se na sebe podívat a vědět o sobě, tedy dát najevo, že zákazník vešel do obchodu a obsluha, že o něm ví a je ochotná se mu věnovat. Ten pozdrav pak už jde sám - a měl by ho říci ten, kdo vstoupil, tedy zákazník. Nicméně právě v tom Bavorsku nebo Rakousku je moje zkušenost vesměs taková, že když na place něco dělá 5 prodavaček a člověk jde okolo nich, tak KAŽDÁ z nich se podívá a pozdraví. A ono "Guten Morgen" nebo "Grüss Gott" opravdu potěší, když je člověk zvyklý na to, že tady kolikrát ani na pozdrav neodpoví - prostě jsme národ nezdvořáků, lidových znormalizovaných buranů - tak to prostě je a jen málokdo zná etiketu a má vychování a úroveň. A nejhorší je, že mladí ještě do tohoto buranství přebírají různé americké styly typu vytahané kalhoty, trenky z kalhot ven, mp3 s hiphopem a neúcta ke všemu, k tomu sprejerství, vandalství, hulení trávy... Tady když někde dají novou lavičku, do týdne je zničená. A nemám pocit, že v krásných německých městech typu Schwandorf, Weiden, by tomu bylo stejně. Mladí jsou také různí, ale mají takovou větší úctu a vychování než my tady. A těm našem mladým to bohužel nedali a nemohli dát ti, co tady vyrůstali za komunismu, který jakoukoliv úctu a vychování zničil. Všichni si tady tykali, říkali si nazdar soudruhu - říkám tomu lidové buranství.
R95o88s71t15i40s29l35a44v 50S69i87k35s57t83a
Vždycky si tohle nejvíc uvědomím, když se vracím z Německa a za Rozvadovem začne na dálnici "předváděčka" - problikávání, předvádění velkých bílých aut nebo i starých vytuněných křápů, to je jedno, prostě dokazování si něčeho. Pak člověk přijde na první benzínku, tam je obsluha s kyselým xichtem a ani neodpoví na pozdrav. Pak stačí přijít do supermarketu, do jakéhokoliv krámu, všude kyselé xichty a výjimka mezi nimi neskutečně potěší. Zatímco v Bavorsku mám zkušenost, že je výjimka, když má někdo ten kyselý xicht a nepozdraví.
- Počet článků 14
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4704x