Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
VBS

Jó toho se již nedočkáme, abychom byli uvítáni:" Dobrého dne vašnosti, ráčíte si přát?".

Nebo po větě u obuvníka /ne ovšem v ČR/ :"Dobrý den, nesu Vám k opravě někoik párů bot po zimě a omlouvám se za množství práce". Pak jediné správné odpovědi, totiž:" Neomlouvejte se prosím, my jsme naopak velmi rádi".  Též pak připomínám, že v baťově systému každý den po zavírací hodině každý z prodavačů/prodavaček měl povinnost hlásit nadřízenému čeho si zákazník během dne žádal a nebylo mu možno vyhovět /typ módní obuvi, spoetovní, pro dítka do školy/; které velikosti obuvy nebylo možno prodat (chyběly krátkodobě na skladě), další doporučení a nálady ctěných zákazníků. To vše ještě v době bez počítačů bylo vedoucími zpracováno a obratem do Baťových závodů posíláno. Vždy si na to vzpomenu, když má choť obejde "naše" největší prodejce obuvi, kteří nejsou schopni mít na skladu nestandardní čísla obuvi, tj. například vel. 36. Inu kapitalismus se skutečně zěmnil, zákazník není zákazník, ale povinný odběratel toho, co se někde vyrobí a je třeba za to vytřískat co nejvíce.

1 0
možnosti
Foto

Přátelé, zde máte odpověď na vaše názory ohledně zdravení zákazníka a prodavače:

http://www.intuitivnimarketing.cz/maloobchod/etiketa-za-pultem-pozdrav-nepatri-do-stareho-zeleza

1 0
možnosti
PN

P15e72t16r 74N54ě97m21e82c

10. 8. 2014 21:46

Dotaz ke konkretnimu pripadu: vejdu do masny, reznik obsluhuje zakaznika(y), tezko me bude jako prvniho pri vstupu zdravit ...kdezto ja muzu "vsechny" pozdravit.

4 0
možnosti
TN

V tomto případě (ať už pozdravíte nebo ne) je jasné, že řezník v půlce věty / obsluhy stávajícího zákazníka, nebude zdravit vás. Nicméně, jakmile jste na řadě, pozdrav by měl přijít a ne jen takovéto otrávené "prosim!"

4 0
možnosti

Upřímně - přijde mi logické, že člověk, který do obchodu vstoupí, pozdraví jako první. Vždycky, když někam jdu, tak zdravím jako první. Souhlasím s tím, že obsluha v dnešních krámech je často neprofesionální a nevychovaná (pomíjím fakt, že mnohdy není ani znalá oboru), ale zase na druhou stranu nechápu, proč by proboha zákazník nemohl pozdravit jako první (samozřejmě na to navazuje odpověď ze strany toho prodejce a dotaz, co si zákazník přeje, ale to už je mimo téma).

Na obsluze v obchodě mě dokáže naštvat spousta věcí, ale že mě nezdraví jako první v krámě mi fakt nevadí..

11 0
možnosti
ZK

Neda se z Vami souhlasit. Obchod ma vlastni pravidla, vzdy zdravi jako prvni prodavac. V CR za komunizmu nebylo soukromeho obchodu i se to u Vas zapomnelo, ale v Polsku, kde i za komunizmu 30% obchodu bylo soukrome, vzdy zdravi, jako prvni, prodavac. To uvidite i v malych vesnicich. Ve velkych marketech pokladnicka mluvi dobry den kazdemu, kto podchodi platit. Tak tez je i na zapade. Byl jsem nekolikrat v CR i vzdy me divilo chovani nekterych prodavacu nebo cisniku, take neuprijme.

10 0
možnosti

L76u57k20á32š 81Š45i80d77a

10. 8. 2014 19:52

6 let dělám v obchodě a nepočítám už ani kolikrát jsem pozdravil za den - natož za ta léta. Pokud personál - (ten kdo vás obsluhuje) je pro vás "čičmunda" tak snad radši nakupujte v eshopech. Ono DACAN který někam vstoupí a ani nezabučí při vstupu nebo odchodu to taky svědčí o vychování dotyčného....

9 9
možnosti
Foto

Aha .. takze autor nekde podle vas napsal, ze obsluha je cicmunda?? .. tak to pak ano :-P

5 0
možnosti
PK

Stačí vyjet kousek za hranice, kde se v levném obchodě můžou přetrhnout, aby pozdravili první. Při doplňování regálů vám s úsměvem uvolní cestu a rozhodně nejezdí s čistícími vozíky podlahy tak, abyste si připadali, že jim překážíte. To je můj postřeh R^

12 0
možnosti
JE

Pracuji ve službách a firma nás kontroluje mystery shoppingem. Pokud nepozdravím (s úsměvem!), a  neprojevím slovně zájem o klientovy potřeby (tj čekám, až se "vyžvejkne " sám), jdou mi okamžitě body (a prémie) dolů. A myslím, že právem. Klient mi nese peníze, musím se podle toho chovat. Není to servilnost. Jen slušnost

12 0
možnosti
Foto

JJ a to je správné. Zákazník je ten který celý ten obchod platí. Kdyby nebylo zákazníka, nebyl by ani obchod. Díky že jste k zákazníkům vstřícní a slušní V

3 0
možnosti
HF

Pracuju jako recepční v hotelu a samozřejmě každého hosta, co přijde, pozdravím. Bohužel, ty, kteří pozdrav opětují či pozdraví jako první, bych mohla spočítat na prstech jedné ruky. Chápu, někteří jsou možná zamyšlení nebo telefonují, ale jsou i tací, kteří přijdou a koukají. A neřeknou ani bú.

6 1
možnosti
RN

R67o53m21a20n 45N21o77v94á53k

10. 8. 2014 16:36

Vaší prací je aby se host cítil příjemně a tedy je důležité ho pozdravit. Tady neplatí přímá úměra, host Vás zdravit nemusí. Ač jsem slušně vychovaný a pozdrav bych Vám opětoval v tomto případě jsem na straně nezdravícího hosta. Vy jste tam pro něj a je mu absolutně jedno jak se cítíte. Pakliže budete reagovat stejně, tak se k vám zákazníci vracet nebudou.

13 12
možnosti
PN

P77e25t13r 17N86ě44m94e12c

10. 8. 2014 15:50

Pokud nekam vtupuji, zdravim prvni JA.

12 0
možnosti
Foto

A95n21n46a 41V32e58s35e68l85á

10. 8. 2014 21:06

Pokud někam vstupuji, obchod je rozlehlý a kdesi na obzoru, kam obtížně zaostřuji zrak, je možná personál, nezdravím. Zdravím, až když zaznamenám známky života. Pokud jsem ale zaujata prohlížením zboží, může se snadno stát, že personál v té chvíli snadno přehlédnu, jelikož účelem mé návštěvy je prohlížení zboží, nikoliv společenský styk se zaměstnanci...

4 1
možnosti
Foto

Vy vstupujete do obchodu, Vy tedy máte podle etikety první pozdravit. Vaše neznalost pravidel slušného chování a automatická dedukce "nesu sem peníze, mají se přetrhnout mne pozdravit první" je jen smutným svědectvím o době, v níž žijeme...

21 7
možnosti
Foto

Ovšem, ale to je jen o jedné části článku

0 1
možnosti
  • Počet článků 14
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 4704x
Podnikající student, aktivní člověk, sportovec. Zvědavost je mi vlastní, rád se zajímám o vše kolem sebe.

Seznam rubrik

Oblíbené články