Děkujeme za pochopení.
V48i70k84y78r 17B39o64h67u12m47i78l 23S40t56r75a25n17s72k76y
Jó toho se již nedočkáme, abychom byli uvítáni:" Dobrého dne vašnosti, ráčíte si přát?".
Nebo po větě u obuvníka /ne ovšem v ČR/ :"Dobrý den, nesu Vám k opravě někoik párů bot po zimě a omlouvám se za množství práce". Pak jediné správné odpovědi, totiž:" Neomlouvejte se prosím, my jsme naopak velmi rádi". Též pak připomínám, že v baťově systému každý den po zavírací hodině každý z prodavačů/prodavaček měl povinnost hlásit nadřízenému čeho si zákazník během dne žádal a nebylo mu možno vyhovět /typ módní obuvi, spoetovní, pro dítka do školy/; které velikosti obuvy nebylo možno prodat (chyběly krátkodobě na skladě), další doporučení a nálady ctěných zákazníků. To vše ještě v době bez počítačů bylo vedoucími zpracováno a obratem do Baťových závodů posíláno. Vždy si na to vzpomenu, když má choť obejde "naše" největší prodejce obuvi, kteří nejsou schopni mít na skladu nestandardní čísla obuvi, tj. například vel. 36. Inu kapitalismus se skutečně zěmnil, zákazník není zákazník, ale povinný odběratel toho, co se někde vyrobí a je třeba za to vytřískat co nejvíce.
V29i61k64y88r 39B16o65h72u50m95i52l 82S92t13r22a80n16s33k77y
prava obvi
J38a50n 36V40l87a40d43y30k51a
Přátelé, zde máte odpověď na vaše názory ohledně zdravení zákazníka a prodavače:
http://www.intuitivnimarketing.cz/maloobchod/etiketa-za-pultem-pozdrav-nepatri-do-stareho-zeleza
P15e72t16r 74N54ě97m21e82c
Dotaz ke konkretnimu pripadu: vejdu do masny, reznik obsluhuje zakaznika(y), tezko me bude jako prvniho pri vstupu zdravit ...kdezto ja muzu "vsechny" pozdravit.
T81o54m71á51š 66N23y70k58l
V tomto případě (ať už pozdravíte nebo ne) je jasné, že řezník v půlce věty / obsluhy stávajícího zákazníka, nebude zdravit vás. Nicméně, jakmile jste na řadě, pozdrav by měl přijít a ne jen takovéto otrávené "prosim!"
M20i28c75h68a91e38l43a 35Ř92í31h76o57v95á
Upřímně - přijde mi logické, že člověk, který do obchodu vstoupí, pozdraví jako první. Vždycky, když někam jdu, tak zdravím jako první. Souhlasím s tím, že obsluha v dnešních krámech je často neprofesionální a nevychovaná (pomíjím fakt, že mnohdy není ani znalá oboru), ale zase na druhou stranu nechápu, proč by proboha zákazník nemohl pozdravit jako první (samozřejmě na to navazuje odpověď ze strany toho prodejce a dotaz, co si zákazník přeje, ale to už je mimo téma).
Na obsluze v obchodě mě dokáže naštvat spousta věcí, ale že mě nezdraví jako první v krámě mi fakt nevadí..
Z33b46i18g48n15i10e96w 34K77o16l86a82n22o
Neda se z Vami souhlasit. Obchod ma vlastni pravidla, vzdy zdravi jako prvni prodavac. V CR za komunizmu nebylo soukromeho obchodu i se to u Vas zapomnelo, ale v Polsku, kde i za komunizmu 30% obchodu bylo soukrome, vzdy zdravi, jako prvni, prodavac. To uvidite i v malych vesnicich. Ve velkych marketech pokladnicka mluvi dobry den kazdemu, kto podchodi platit. Tak tez je i na zapade. Byl jsem nekolikrat v CR i vzdy me divilo chovani nekterych prodavacu nebo cisniku, take neuprijme.
L76u57k20á32š 81Š45i80d77a
6 let dělám v obchodě a nepočítám už ani kolikrát jsem pozdravil za den - natož za ta léta. Pokud personál - (ten kdo vás obsluhuje) je pro vás "čičmunda" tak snad radši nakupujte v eshopech. Ono DACAN který někam vstoupí a ani nezabučí při vstupu nebo odchodu to taky svědčí o vychování dotyčného....
J28i14r89k16a 34V58a85n36o52u77r47e22k
Aha .. takze autor nekde podle vas napsal, ze obsluha je cicmunda?? .. tak to pak ano
P55a46v14e27l 77K44u23č32e56r51a
Stačí vyjet kousek za hranice, kde se v levném obchodě můžou přetrhnout, aby pozdravili první. Při doplňování regálů vám s úsměvem uvolní cestu a rozhodně nejezdí s čistícími vozíky podlahy tak, abyste si připadali, že jim překážíte. To je můj postřeh
J80a61n47a 79E47š74n90e41r98o52v68á
Pracuji ve službách a firma nás kontroluje mystery shoppingem. Pokud nepozdravím (s úsměvem!), a neprojevím slovně zájem o klientovy potřeby (tj čekám, až se "vyžvejkne " sám), jdou mi okamžitě body (a prémie) dolů. A myslím, že právem. Klient mi nese peníze, musím se podle toho chovat. Není to servilnost. Jen slušnost
N76i30k10o20l 90S10y28r29o59v40á43t30k25o31v21á
JJ a to je správné. Zákazník je ten který celý ten obchod platí. Kdyby nebylo zákazníka, nebyl by ani obchod. Díky že jste k zákazníkům vstřícní a slušní
H15a15n14a 10F66i54n83k75o32v37á
Pracuju jako recepční v hotelu a samozřejmě každého hosta, co přijde, pozdravím. Bohužel, ty, kteří pozdrav opětují či pozdraví jako první, bych mohla spočítat na prstech jedné ruky. Chápu, někteří jsou možná zamyšlení nebo telefonují, ale jsou i tací, kteří přijdou a koukají. A neřeknou ani bú.
R67o53m21a20n 45N21o77v94á53k
Vaší prací je aby se host cítil příjemně a tedy je důležité ho pozdravit. Tady neplatí přímá úměra, host Vás zdravit nemusí. Ač jsem slušně vychovaný a pozdrav bych Vám opětoval v tomto případě jsem na straně nezdravícího hosta. Vy jste tam pro něj a je mu absolutně jedno jak se cítíte. Pakliže budete reagovat stejně, tak se k vám zákazníci vracet nebudou.
A95n21n46a 41V32e58s35e68l85á
Pokud někam vstupuji, obchod je rozlehlý a kdesi na obzoru, kam obtížně zaostřuji zrak, je možná personál, nezdravím. Zdravím, až když zaznamenám známky života. Pokud jsem ale zaujata prohlížením zboží, může se snadno stát, že personál v té chvíli snadno přehlédnu, jelikož účelem mé návštěvy je prohlížení zboží, nikoliv společenský styk se zaměstnanci...
P81e33t55r 16K18o24m29ž64í35k
Vy vstupujete do obchodu, Vy tedy máte podle etikety první pozdravit. Vaše neznalost pravidel slušného chování a automatická dedukce "nesu sem peníze, mají se přetrhnout mne pozdravit první" je jen smutným svědectvím o době, v níž žijeme...
J71a52n 94V11l96a26d65y71k51a
Ovšem, ale to je jen o jedné části článku
- Počet článků 14
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4704x