Děkujeme za pochopení.
A51n95d93r28e26j 46K10r80á69l
Aha, to melo bejt jiam..
Tady jen tolik, ze to taky nechapu..
T69o39m70á42š 92H16e42r98c61e37g
Mě teda spíš zajímá, jaké služby obchod poskytuje a jaké zboží si tam koupím. Jestli mě tam nějaký čičmunda pozdraví nebo ne, to mě nezajímá.
M55i42l83a17n 34S78t48e60h89l40í82k
K těm dobrým službám patří právě i slušnost a vstřícnost obsluhy.
A27d14a23m 64K32a20r82a66b67a
Zdravím zásadně ve chvíli kdy někam "vlezu" nebo když k někomu příjdu. Je ale pravda, že se občas najdou lidi, kteří neodpoví i v případě, že je to malé nějakých 5 metrů čtvereční, člověk tam vleze, pozdraví, obsluha nic nedělá ani nezvedne oči od novin nebo mobilu, jen nezúčastněně čučí. A když po nich něco chcete, tak je ještě hrozně otravujete. V případě prodavačky, která celý den čeká až někdo příjde to ještě lze pochopit ale mít ve své restaurace takovou servírku (a že jich takových je!) okamžitě bych se s ní rozloučil.
V95á68c89l89a89v 24H59e34j69n71a
Divím se tomu, jak mohou být úspěšní lidé, kteří neumí ani ty základní pravidla etikety. Když jsem kdysi četl pravidla, jaký by měl člověk být, aby byl úspěšný, jedná se spíše o dokonalou teorii. Jo nejsou 30. léta 20. století...... Dnes platí, že čím větší hovado, tím bohatší. Ale jen těmi penězi, jinak hlouposti je na rozdávání dost......
P33a49v33e35l 44Č70e24r79n65í55k
Trik je v tom, že zaměstnance u nás skutečně ve většině případů platí zaměstnavatel. Nikoliv zákazníci. Jinými slovy - zaměstnanec dostane plat, když bude celý den stát a dloubat se v nose a uplně stejný plat dostane i ve chvíli kdy bude zákazníky obskakovat a věnovat se jim. Jen malé množství podniků nabízí zaměstnancům procenta ze zisku.
Stejně tak u zaměstnanců často neexistuje žádná zodpovědnost vůči firmě. Prostě jsou zaměstnanci - odmakají si svých 8 hodin a jdou domů. Jestli z toho má firma nějaký zisk nebo ne - to už neřeší.
V68á97c52l65a26v 16H19e82j33n74a
Ovšem to bylo vždy, pokud sami nebyli majiteli obchodu aj. Smutnější je, že nedokáže pozdravit ani ten majitel.... Možná je mnoho knih o úspěchu peněžním, nikoliv lidském...
V41í64t68ě64z52s93l91a74v 54Ř78í87p10a
Já teda nevím, ale nás vždycky učili doma a ve škole, že první zdraví ten kdo vstupuje do místnosti. Takže podle vás, když žák příjde pozdě na hodinu vyučování, tak první zdraví učitelka?
V59a77n80d86y 30V61á95v13r11o21v36á
Ale ne-) Je to nepsaným pravidlem v obchodě. Prodavač zdraví první a zároveň tím zákazníkovi vyjadřuje úctu
P69a47v34e72l 18M49a51t45a95s
Slušně vychovaný člověk vždy ZŘETELNĚ pozdraví při vstupu do "cizího prostoru", v němž chce jednat (nakupovat, využít nějakou službu, projednat záležitost na úřadě apod.). Povinností druhé strany (prodejce, obsluhujícího, úředníka apod.) je na pozdrav ZŘETELNĚ odpovědět. Nevím, co je na tom těžkého a když mně jako prodejci apod. do MÉHO prostoru vstoupí hulvát bez pozdravu, ironickým tónem mého pozdravu mu dám najevo, že na něco zapomněl.
Trochu jiná situace je při vstupu do prostoru s více zaměstnanci. Já osobně jako zákazník zřetelně a hlasitě pozdravím při vstupu. Pozdrav od všech ostatních nevyžaduji, i když potěší. Pokud však ke mně přijde zaměstnanec, který mě bude obsluhovat, je jeho povinností mě pozdravit, já mu pak musím odpovědět. Tedy při vstupu do restaurace pozdravím a určitě nečekám sborový pozdrav od personálu a všech hostů. V okamžiku, kdy se mne však bude ujímat někdo z personálu, (ať už sedím u stolu nebo k němu budu uveden) pozdraví a já mu odpovím.
Možná, že v detailech se odchyluji, ale takto by mělo vypadat "zdravení" podle základních pravidel slušnosti.
V57a95n63d83y 79V41á51v95r69o11v76á
Etiketa pozdravu v obchodě je trochu jiná. Zde je zákazník ve významnějším postavení než prodavač (podle společenského postavení) a tedy prodavač zdraví první.
Toto pravidlo najdete i v knize o etiketě
M55a89r48t73i84n 38Š85u57b86r30t
Já jsem si vzpomněl na jednoho vrátného. Zdravil vždy a nahlas, ale jednou jsme se zakecali a on povídal. Já už nemůžu, to se nedá vydržet, když celý den říkám jen dobrý den a na shledanou. Takže když mě někdo sem tam nepozdraví, nebo nereaguje ani na můj pozdrav, vzpomenu si na toho pána, a nějak to neřeším. Každý máme své důvody.
I73v30a38n 97M26a28r30e83k
No ono je oboustranné,víte jak poznáte hned podle prvního slova na Slovensku Čecha ? ! Slovák před jakýmkoli přáním řekne jako první slovo prosím si . . . . . . což u našeho národa jaksi nehrozí ! ! !
V35á12c42l90a52v 81C94h92u10c54h77m65a
Ono se to dá i otočit, vy chcete pořídit nějakou službu či zboží, vaše peníze nejsou posvátné, aby se před nimi někdo musel klanět.
Jen nevychovanec řeší, kdo by měl pozdravit první. Člověk slušně vychován prostě pozdraví.
M35a12r34t65i45n 31H73a48v43l32í90k
tohle se ale otocit neda. Stejne tak jako nemuzete otocit to ze hitler to myslel se zlymi zidy dobre..
- Počet článků 14
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4704x