Tomáš Nykl

Pozdravit zákazníka je u nás zakázané?

9. 08. 2014 11:53:58
Nerozumím tomu. Každý druhý podnikatel si stěžuje na krizi, šetřivé zákazníky a já nevím co ještě. Denodenně se ale setkávám s tím, že mě v podnicích jako zákazníka spíš odrazují. V mnoha z nich nezvládají ani tak základní věc jako POZDRAV.

Jsem přesvědčený, že ve vztahu prodejce (prodavač, servírka, recepční, atd.) vs. zákazník by vždy měl první zdravit prodejce. Ten, který chce ode mě jako zákazníka peníze. Vždyť vás to nic nestojí, přátelé, prostě ty lidi, co vám vlezou do dveří a chtějí u vás utrácet, pozdravte. Nahlas, příjemně.

Každý už dneska určitě slyšel o tom, jak důležitý je první dojem. Když někam vejdu a někdo si toho všimne a pozdraví, první dojem je okamžitě mnohem příjemnější, než když má člověk od začátku pocit, že obtěžuje.

Když například vleze člověk do fitka v Palladiu, potká cestou do šatny několik zaměstnanců. Pozdravu se dočkáte výjimečně. Někteří budou dělat, že jste neviditelní, jiní vám budou klidně zírat do očí, pozdravit ale musíte vy. Opravdu skvělá atmosféra od první chvilky. A stejné je to ve spoustě restaurací, obchodů a podobně.

Pozdrav opravdu nebolí. A pokud si toho vážení zaměstnanci podniků nejsou vědomi, není to jejich zaměstnavatel, kdo je platí. Jsou to ti zákazníci. A pokud já vám jako zákazník nestojím za pozdrav, vy mi nestojíte za to, abych u vás utrácel své peníze.

Autor: Tomáš Nykl | karma: 47.18 | přečteno: 24660 ×
Poslední články autora