Děkujeme za pochopení.
F61r40a12n41t34i92š98e38k 70P42r26e65s89l
Kdo nezdraví, není host. A když nemám hosty, nemám koho obsluhovat.
Z24d57e47n26ě78k 53O95r45š86u11l17í96k
nemáte pravdu.ať v německu rakousku či švýcarsku vás v restauracích či obchodech zdraví jako první zaměstnanci.
P48e75t20r 73P22r96o70c97h26á21z79k35a
Překvapuje mě, jak blog, který vše obrací o 180° má takovou karmu
J67a45r37a 45R61a46n98k
Proc Vas to prekvapuje? Je o chovani lidi....
R91a27d33i12m 25M49l11y64n32a86ř25í52k
Nevím, kam chodíte dělat zákazníka, ale s klidným svědomím mohu tvrdit, že ve většině specializovaných obchodů v obchodních centrech od elektroniky přes oblečení k restauracím zdraví prodejci jako první. A při vstupu do malého krámku na malém městě by měl zdravit vstupující, tak velí etiketa. Možná jste byl poobědvat v Dětěnicích.To je ale sadomasochistická provozovna.
V11a34n36d53y 33V28á96v30r28o93v90á
Etiketa velí, že první zdraví prodavač, velikost obchodu není rozhodující
F42r26a59n82t50i11s24e79k 24H73a93v33e20l
Nevim, jak je to presne podle etikety, ale pokud bude prodavac/ka ve veku mojeho taty / moji mamy, tak ho/ji pozdravim prvni ja a nebudu to vubec resit. Ve dvaceti jsem vzdycky zdravil prvni. Ja jsem sice zakaznik, ale ti co pracuji v obchode nejsou moji slouhove. Pokud jsou k sobe lidi slusni a prijemni tak bych to, kdo ma pozdravit prvni moc neresil.
V42l47a20d10i67m77í11r 41V91é14r27o64s26t80a
Nejsou slouhové, ale vy jste ten, kdo je živí.
D97a36v58i98d 47A37u52l31i16c37k42ý
proč to paušalizujete jen na "podnikatele"? Klidně bych tohle slůvko vynechal, jelikož dělám ve službách pro lidi, tak se mi to stává velice často. Nejhorší je, že že se lidi chovají s prominutím jako prasata. Myslí si, že když někam přijdou, tak si můžou dělat co chtějí. Běžné je krást různé drobnosti, jako jsou sklenice, popelníky, toaletní papír, kulečníkové koule atd. Co není pořádně připevněné, tak to zmizí.Rohožek jsem za posledních 2,5 roku kupoval už 6. A to se nebavím, jak to vypadá po odchodu některých lidí u stolu a záchody? No comment. Na co je potřeba záchodová mísa, když můžu vykonat potřebu úplně všude. A nerozlišuji pohlaví. Velká "sranda" také bývá, když nacpu co nejvíce papírových ručníků do záchodu tak, až se ucpe. Každý se dokáže bavit o tom, že někdo něco dělá špatně, ale měli bychom začít u sebe. A je to o výchově, mě nikdy nenapadlo ničit něco cizího jen tak pro zábavu.......
L98i20b56o38r 58J34a72n19e85č56e79k
clanek nebyl o zakaznicich, ale o sluzbach. Proc bych nemohl kritizovat "podnikatele"? Napiste blog o zakaznicich a uvidime.
L73i44b98o20r 26J50a22n42e28č34e30k
A nejde jen o pozdrav. Ve skrytu duse jsem doufal, ze krize nam prinese lepsi sluzby, kvalitnejsi vyrobky, milejsi obsluhu. Vzdyt jak jinak bojovat o zakaznika? Opak je vsak pravdou. Prodavacky jsou neprijemne, zbozi je jeste vetsi smejd nez jsme cekali. A sluzby, skoda slov.
PS: Omlouvam se za generalizaci, vim, ze pozitivnich priklady jsou, ale je jich pomalu.
V26á52c65l74a55v 95C66h20u41c82h67m65a
Jednoduchá pomoc ... u těch nepříjemných a nekvalitních nenakupujte. A oni časem zmizí sami. Ale my bohužel rádi nadáváme, ale neradi řešíme to, co snadno vyřešit můžeme.
V77i89t 83O62t54a92h91a16l
On ten zájem o zákazníka je sice ve velké části jen "hraná póza". Ale na přetvářkách a "hezkých obalech" a "reklamě" je založena celá lidská civilizace a spousta oborů žije jen právě z toho. Jen málo lidí říká na rovinu, co si opravdu myslí. Asi by bylo zajímavé, kdybyste přišli do obchodu a prodavač vám řekl. "Hele, ráno jsem se pohádal se starou, fakt na tebe nemám náladu, běž otravovat někoho jiného." Proč to neudělá? Protože žijeme v kapitalismu. Prodavač potřebuje dostat výplatu. Zákazník by mu příště nepřišel, aby jej neotravoval a nakupoval by raději jinde. Takže bude více či méně kvalitně předstírat zájem o potřeby zákazníka s tím, že se pokusí trefit formu projevu vhodnou danému zákazníkovi. To co jednomu zákazníkovi přijde jako slušnost, může jinému přijít jako obtěžující ponížená servilnost.
Jeden z problémů je, že plat spousty zaměstnanců je absolutně odtržen od zisku firmy. Když máte zaměstnance, jehož plat je fixní 100kč/hod, pak je pro něj nejefektivnější, aby nemusel nic dělat a bral peníze. Protože když takový prodavač lítá jak hadr, aby uspokojil 30 zákazníků za hodinu, má stejné peníze, jako když je ignoruje a v klidu si smskuje s přítelkyní. Pro většinu těchto lidí (často vidíme u státních úředníků) je zákazník něco, co je obtěžuje a zdržuje. Jenže, je to jejich chyba nebo je to více chyba jejich nadřízených? Pokud by zaměstnanci měli plat odvislý od zisku společnosti a jejich nadřízení by jim dokázali vysvětlit, že spokojený zákazník donese peníze, oni budou mít větší plat, naštvaný zákazník už nepřijde a oni poletí na úřad práce za stejně otrávenou úřednicí, pak by ten zájem začalo hrát daleko více lidí.
Každopádně, celý tenhle kapitalistický svět je jedno velké divadlo. Ani ty peníze nemají reálnou hodnotu a jsou jen divadlem bank a hraním si s čísly.
V93i50t 55O83t63a48h27a36l
Na závěr dva protiklady, které ovšem byly v důsledku oba stejně otravné.
1. Vracel jsem se pozdě domů minulý týden a věděl jsem, že už nestihnu včas nakoupit. Stavil jsem se tedy cestou v jednom moravském supermarketu v městě, kudy jsem projížděl a kde obvykle nenakupuji. Neměl jsem čas, neznal jsem rozložení zboží, odchytil jsem tedy první slečnu v firemní uniformě polovičního věku než mám já pozdravím, a vznesu dotaz, kde bych našel regál s bezlepkovým pečivem. Reakce slečny postrádala jakoukoli reakci na pozdrav a byla "tož to fakt nevím, já mám na starost jenom tyhle regály" Načež se otočila zády a pokračovala v plnění svých pracovních povinností. Druhá zaměstnankyně mne alespoň nasměrovala "to bude někde támhle tak se zeptejte holek tam" a ve správné zóně jsem už uspěl sám svépomocí.
2. Byli jsme ve společnosti cca 10 lidí ve slovenské kolibě na večeři. Jídlo výborné, obsluha rychlá, jenže - každého se po každém chodu jeden i více zaměstnanců neustále ptali "Chutilo vám?" "Želáte si ještě nečo?" atd. (bratia omluví mou chatrnou slovenčinu). Prakticky jsme neměli chvilku na to , aby nám někdo neskákal do naší vlastní komunikace. Z restaurace jsme odcházeli sice dobře najezení, ale shodli jsme se, že příště raději někam, kde nás nechají si v klidu pokecat.
Takže všeho s mírou.
P92e94t23r 77D78v93o13ř72á83k
Přátelé, je to oboustranné. Naše země je totiž zasažena morem, kterému se říká buranství. Není to naše specialita, je to samozřejmě i jinde na světě, ale český buran je vzor a buranů futrál. V naprosté většině případů se ale pracovníci obchodů chovají ke mě slušně. Možná to bude tím, že se tak chovám taky. A když jste hrubě nespokojeni, dejte to najevo. Na místě, ne tady na blogu. Dělejte to jako Němci. Stěžují si hned a požadují nápravu. Totéž Američané atd. Nebuďte burani a neremcejte někde za bukem...
M77o76n51i75k25a 96H16a77b30a29n42o86v67a
Kdybych neměla možnost si zajít ven a měla jenom přístup k netu, tak bych si myslela, že ten svět tam venku je naprosto zoufalý. Mně se ale ještě snad nestalo, že by mne někdo z obsluhy nepozdravil. Podle mne navíc není ani tak důležité, kdo zdraví jako první. Pokud je totiž snaha z obou stran navázat oční kontakt a slušně pozdravit, tak pozdrav vždycky proběhne, dost často třeba ve stejnou chvíli. Ve velkých supermarketech se pak člověk pozdraví s pokladní. Bydlím v Brně a zdravím všechny lidi z baráku a přilehlého okolí a všichni mile odpovídají, nebo zdraví zároveň.
J48a36n 27F36r74o96l80í20k
Je to o kultuře ve firmě. Když v Brně otvírali IKEA zrovna jsem si zařizoval byt a tak jsem tam byl velmi často. Na rozdíl od socialistických samobsluh jsem si tam připadal jako v ráji. Česká a slovenská obsluha byla zdvořilá a dokonce informovaná o zboží. Dnes je zdravení ve službách naprosto běžné a málokdy se setkám s přezíravým přístupem. Sousedé se také zdraví ovšem je to velké anonymní město tak jsem vždy překvapen, když zajedu na moravský venkov a tam mě zdraví všichni a zejména děti.
R17o78s40t39i47s87l54a87v 98S95i80k89s70t25a
Ono to je v Česku na obou stranách. Chybí tady hlavně ta VŮLE pozdravit a to na obou stranách - navázání očního kontaktu apod. Jeďte do jakéhokoliv bavorského městečka (kromě Hofu, to je takové divné město) a jděte prostě do nějakého obchodu. Prodavači jsou tam většinou ukázkoví, pozdraví, poradí, jsou příjemní. To samé ale jsou vesměs i zákazníci. Nikdo tam nečeká, až ho pozdraví obsluha, a obsluha nečeká až ji pozdraví ten, kdo vstoupil. Prostě se na sebe podívají a pak už to jde samo
I kdyby to bylo jen pokývnutí hlavou nebo cokoliv jiného, důležité je se na sebe podívat a vědět o sobě, tedy dát najevo, že zákazník vešel do obchodu a obsluha, že o něm ví a je ochotná se mu věnovat. Ten pozdrav pak už jde sám - a měl by ho říci ten, kdo vstoupil, tedy zákazník. Nicméně právě v tom Bavorsku nebo Rakousku je moje zkušenost vesměs taková, že když na place něco dělá 5 prodavaček a člověk jde okolo nich, tak KAŽDÁ z nich se podívá a pozdraví. A ono "Guten Morgen" nebo "Grüss Gott" opravdu potěší, když je člověk zvyklý na to, že tady kolikrát ani na pozdrav neodpoví - prostě jsme národ nezdvořáků, lidových znormalizovaných buranů - tak to prostě je a jen málokdo zná etiketu a má vychování a úroveň. A nejhorší je, že mladí ještě do tohoto buranství přebírají různé americké styly typu vytahané kalhoty, trenky z kalhot ven, mp3 s hiphopem a neúcta ke všemu, k tomu sprejerství, vandalství, hulení trávy... Tady když někde dají novou lavičku, do týdne je zničená. A nemám pocit, že v krásných německých městech typu Schwandorf, Weiden, by tomu bylo stejně. Mladí jsou také různí, ale mají takovou větší úctu a vychování než my tady. A těm našem mladým to bohužel nedali a nemohli dát ti, co tady vyrůstali za komunismu, který jakoukoliv úctu a vychování zničil. Všichni si tady tykali, říkali si nazdar soudruhu - říkám tomu lidové buranství.
R24o64s28t35i58s77l85a27v 96S93i92k35s55t85a
Vždycky si tohle nejvíc uvědomím, když se vracím z Německa a za Rozvadovem začne na dálnici "předváděčka" - problikávání, předvádění velkých bílých aut nebo i starých vytuněných křápů, to je jedno, prostě dokazování si něčeho. Pak člověk přijde na první benzínku, tam je obsluha s kyselým xichtem a ani neodpoví na pozdrav. Pak stačí přijít do supermarketu, do jakéhokoliv krámu, všude kyselé xichty a výjimka mezi nimi neskutečně potěší. Zatímco v Bavorsku mám zkušenost, že je výjimka, když má někdo ten kyselý xicht a nepozdraví.
- Počet článků 14
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4704x