Děkujeme za pochopení.
V26i77k40y60r 68B63o40h34u74m86i48l 31S18t91r43a74n66s54k66y
Jó toho se již nedočkáme, abychom byli uvítáni:" Dobrého dne vašnosti, ráčíte si přát?".
Nebo po větě u obuvníka /ne ovšem v ČR/ :"Dobrý den, nesu Vám k opravě někoik párů bot po zimě a omlouvám se za množství práce". Pak jediné správné odpovědi, totiž:" Neomlouvejte se prosím, my jsme naopak velmi rádi". Též pak připomínám, že v baťově systému každý den po zavírací hodině každý z prodavačů/prodavaček měl povinnost hlásit nadřízenému čeho si zákazník během dne žádal a nebylo mu možno vyhovět /typ módní obuvi, spoetovní, pro dítka do školy/; které velikosti obuvy nebylo možno prodat (chyběly krátkodobě na skladě), další doporučení a nálady ctěných zákazníků. To vše ještě v době bez počítačů bylo vedoucími zpracováno a obratem do Baťových závodů posíláno. Vždy si na to vzpomenu, když má choť obejde "naše" největší prodejce obuvi, kteří nejsou schopni mít na skladu nestandardní čísla obuvi, tj. například vel. 36. Inu kapitalismus se skutečně zěmnil, zákazník není zákazník, ale povinný odběratel toho, co se někde vyrobí a je třeba za to vytřískat co nejvíce.
V74i33k35y64r 77B12o40h18u80m79i83l 23S15t69r20a81n73s79k32y
prava obvi
J80a19n 68V94l24a62d26y24k93a
Přátelé, zde máte odpověď na vaše názory ohledně zdravení zákazníka a prodavače:
http://www.intuitivnimarketing.cz/maloobchod/etiketa-za-pultem-pozdrav-nepatri-do-stareho-zeleza
P15e80t39r 42N53ě89m22e61c
Dotaz ke konkretnimu pripadu: vejdu do masny, reznik obsluhuje zakaznika(y), tezko me bude jako prvniho pri vstupu zdravit ...kdezto ja muzu "vsechny" pozdravit.
T58o38m54á59š 54N90y73k42l
V tomto případě (ať už pozdravíte nebo ne) je jasné, že řezník v půlce věty / obsluhy stávajícího zákazníka, nebude zdravit vás. Nicméně, jakmile jste na řadě, pozdrav by měl přijít a ne jen takovéto otrávené "prosim!"
M60i96c19h69a93e44l93a 50Ř63í52h26o94v82á
Upřímně - přijde mi logické, že člověk, který do obchodu vstoupí, pozdraví jako první. Vždycky, když někam jdu, tak zdravím jako první. Souhlasím s tím, že obsluha v dnešních krámech je často neprofesionální a nevychovaná (pomíjím fakt, že mnohdy není ani znalá oboru), ale zase na druhou stranu nechápu, proč by proboha zákazník nemohl pozdravit jako první (samozřejmě na to navazuje odpověď ze strany toho prodejce a dotaz, co si zákazník přeje, ale to už je mimo téma).
Na obsluze v obchodě mě dokáže naštvat spousta věcí, ale že mě nezdraví jako první v krámě mi fakt nevadí..
Z66b84i78g42n74i37e66w 91K60o28l72a31n70o
Neda se z Vami souhlasit. Obchod ma vlastni pravidla, vzdy zdravi jako prvni prodavac. V CR za komunizmu nebylo soukromeho obchodu i se to u Vas zapomnelo, ale v Polsku, kde i za komunizmu 30% obchodu bylo soukrome, vzdy zdravi, jako prvni, prodavac. To uvidite i v malych vesnicich. Ve velkych marketech pokladnicka mluvi dobry den kazdemu, kto podchodi platit. Tak tez je i na zapade. Byl jsem nekolikrat v CR i vzdy me divilo chovani nekterych prodavacu nebo cisniku, take neuprijme.
L60u36k28á94š 61Š63i64d17a
6 let dělám v obchodě a nepočítám už ani kolikrát jsem pozdravil za den - natož za ta léta. Pokud personál - (ten kdo vás obsluhuje) je pro vás "čičmunda" tak snad radši nakupujte v eshopech. Ono DACAN který někam vstoupí a ani nezabučí při vstupu nebo odchodu to taky svědčí o vychování dotyčného....
J53i98r70k85a 87V77a10n73o27u77r70e60k
Aha .. takze autor nekde podle vas napsal, ze obsluha je cicmunda?? .. tak to pak ano
P92a68v21e40l 66K33u40č27e18r75a
Stačí vyjet kousek za hranice, kde se v levném obchodě můžou přetrhnout, aby pozdravili první. Při doplňování regálů vám s úsměvem uvolní cestu a rozhodně nejezdí s čistícími vozíky podlahy tak, abyste si připadali, že jim překážíte. To je můj postřeh
J79a13n26a 96E98š30n32e22r83o22v85á
Pracuji ve službách a firma nás kontroluje mystery shoppingem. Pokud nepozdravím (s úsměvem!), a neprojevím slovně zájem o klientovy potřeby (tj čekám, až se "vyžvejkne " sám), jdou mi okamžitě body (a prémie) dolů. A myslím, že právem. Klient mi nese peníze, musím se podle toho chovat. Není to servilnost. Jen slušnost
N55i86k58o65l 27S43y49r12o69v16á66t67k16o64v93á
JJ a to je správné. Zákazník je ten který celý ten obchod platí. Kdyby nebylo zákazníka, nebyl by ani obchod. Díky že jste k zákazníkům vstřícní a slušní
H40a34n89a 45F33i98n23k17o74v83á
Pracuju jako recepční v hotelu a samozřejmě každého hosta, co přijde, pozdravím. Bohužel, ty, kteří pozdrav opětují či pozdraví jako první, bych mohla spočítat na prstech jedné ruky. Chápu, někteří jsou možná zamyšlení nebo telefonují, ale jsou i tací, kteří přijdou a koukají. A neřeknou ani bú.
R75o27m57a47n 48N79o79v81á13k
Vaší prací je aby se host cítil příjemně a tedy je důležité ho pozdravit. Tady neplatí přímá úměra, host Vás zdravit nemusí. Ač jsem slušně vychovaný a pozdrav bych Vám opětoval v tomto případě jsem na straně nezdravícího hosta. Vy jste tam pro něj a je mu absolutně jedno jak se cítíte. Pakliže budete reagovat stejně, tak se k vám zákazníci vracet nebudou.
A12n73n45a 58V90e44s36e91l87á
Pokud někam vstupuji, obchod je rozlehlý a kdesi na obzoru, kam obtížně zaostřuji zrak, je možná personál, nezdravím. Zdravím, až když zaznamenám známky života. Pokud jsem ale zaujata prohlížením zboží, může se snadno stát, že personál v té chvíli snadno přehlédnu, jelikož účelem mé návštěvy je prohlížení zboží, nikoliv společenský styk se zaměstnanci...
P93e76t62r 18K42o78m82ž80í51k
Vy vstupujete do obchodu, Vy tedy máte podle etikety první pozdravit. Vaše neznalost pravidel slušného chování a automatická dedukce "nesu sem peníze, mají se přetrhnout mne pozdravit první" je jen smutným svědectvím o době, v níž žijeme...
J25a91n 63V31l36a85d84y12k79a
Ovšem, ale to je jen o jedné části článku
- Počet článků 14
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4704x