Děkujeme za pochopení.
J30a42n 52C62h22u54c92h31m76a
Vy jste mi nějakej důležitej coby zákazník :D Mě je to šumák. Ať už jsem v roli zákazníka, či ať už jsem onou obslužnou sférou, je to u mě divokej západ. Kdo první tasí, první pálí. Čili někdy jsem s pozdravem dříve já, někdy ten druhý. Na roli nezáleží... Co mi vadí je absence odpovědi na pozdrav. To je to co považuju za nezdvořilé
M49a61r60i23e 15Š71í98p55k24o29v55á
Tak jest: slušnost je pozdravit a povinnost odpovědět.
Z76d64e69n73ě81k 84S63k22ř50i17v54a85n
Mám obchod a musím potvrdit, že málokterý zákazník při vstupu pozdraví. Zdravíme my. Ve většině případů se odpovědi na pozdrav nedočkáme. Občas zamumláme "tak snad příště". Nezdraví rodiče, nezdraví ani děti. Až na výjimky. V tom případě děti pochválím, jak pěkně umí pozdravit, a dám jim třeba bonbóny nebo žvýkačku. Jsem tak zvyklý zdravit, že pokud vstupuji do super/hyper marketu a u vchodu stojí pracovník ochranky, zdravím i jeho. Pozdravit pokladní je pro mne samozřejmostí. Profesionální deformace?
P27a28v70e84l 35B96ř39e37t64i20s10l92a60v 48R11e74i63c53h63l
Kdepak deformace , vrozená slušnost a s tím co jste napsal do puntíku souhlasím,..
J43a96n 85B28a64č71o77v80č36i90n
Zajdete v Praze ke Krali Brabantskemu(chodil tam pry i Vaclav IV),tam Vas pozdravi az Vam vypadnou bulvy.
Š83t91ě89p66á64n 76B22i42c83e88r58a
v obchodech mne zdraví, jen mladí přestali zdravit starší.
K46a84r38e39l 98Š84i15n16d40e76l78á15ř
Tak každý je jiný. V menších obchodech mám zkušenost, že někdy pozdravím první já, jindy prodavač(ka). Nenapadlo mě to řešit. Ve větších je to asi nemožné, tam, jak podotýká někdo v diskuzi, se zdraví akorát u kasy.
Ono taky přehnaná pozornost ze strany prodavače může být kontraproduktivní, už párkrát se mi stalo, že mě prodavač stylu "a můžu vám nějak pomoci" a následného postávání dva tři metry ode mne (po odpovědi nikoli) z obchodu nepřímo vyhnal, protože mě tím štval
Z14d95e60n10ě93k 65S47k52ř11i31v83a27n
Přehnaná pozornost mne štve taky. Vejdu do dveří a už se mě někdo ptá "můžu Vám nějak pomoci?" Zrovna v tomto týdnu - vejdu do obchodu, hned u vchodu prodavačka se zmíněnou otázkou. Odpověď: "Ne, děkuji". Vzápětí druhá prodavačka s toutéž otázkou. Odpověď: "Ne, jste během 20 vteřin druhá". Otrávilo mě to. To si fakt zákazník nemůže nabízené zboží očima prohlédnout, promyslet, jestli věc koupí a pak požádat o předvedení?
V82a86n12d94y 38V72á26v42r80o55v14á
Pracovala jsem dlouhá léta v knihkupectví a vždycky jsem zdravila zákazníka jako první.
To je přece jasné, zákazník přináší do obchodu peníze a pokud je spokojený, vrátí se.
No jo, jsem stará škola
J37a35n 77Š37e37s77t57á80k
to ale muselo být malé knihkupectví, protože ve velkém lze těžko odhadnout, kdo právě přišel či odchází, nebo něco hledá
A26n47n61a 83K44i48r15š28o90v77á
Postřeh o slušném chování k zákazníkovi: Před pár lety, když jsem byla mladá a zapálená do práce , jsem pracovala ve firmě, která prodávala specializovaný software. Když jsem byla k zákazníkům slušná, vycházela jim vstříc, udělali se ze mě "hadr na boty". Když jsem se začala chovat odměřeně, nepříjemně až hrubě, najednou se mnou začali jednat docela slušně. Slušné chování = projevení vlastní slabosti a hlouposti
P77a58v90e32l 73B26ř38e20t73i53s50l66a78v 31R13e67i55c32h53l
No vidíte jak se svět mění. Nás doma vychovali a naučili, že pokud někam přijdu pozdravím a usměji se. Vy v závěru trefně píšete, že "pozdravit opravdu nebolí" . Pak to tedy zkuste jako já a myslím, že budete překvapen na reakce okolí..A jestli čekáte, že za vaše peníze vám budou obchodníci ještě k pozdravu zpívat koledy nebo na rukou nosit, pak jste asi nepochopil, že za své zboží si kupujete produkt a ne prodavače nebo obsluhu. Zvrácenost myšlenky, že si jdete zacvičit a všichni se z toho notně musí radostí zbláznit, raději ani komentovat nebudu..
T35o64m31á20š 50N82y23k61l
Pavle, nevkládejte mi do pusy (=řádků), co jsem neřekl (nenapsal). Nepotřebuji koledy, ani nosit na rukou, ani aby se někdo radostí zbláznil. Jen rád chodím do míst s příjemnou atmosférou, k čemuž pozdrav ze strany personálu velmi přispívá.
A nebojte, zdravím, po tom, co jsem tohle sepsal ještě častěji :-)
J39a35n 66R55á75ž
Když mne obsluhuje v restauraci "robot"( nepozdraví, neusměje se, liknavě obsluhuje, nepopřeje dobrou chuť) nedám ani korunu dýška. Když má restaurace svoje webovky,kde je i e-mail, napíši proč jsem nebyl spokojen a tedy proč nebylo i dýško.
Kvalita obsluhy i v t.zv. zážitkových restaurací je v Česku neuvěřitelně nízká. Host si to uvědomí teprve tehdy, když přijde do obdobné restaurace v zahraničí...stačí Rakousko. Hodně restaurací se u nás tváří, i cenově, jako "lepší" podnik, ale profesionalita obsluhy je na úrovni "burger restaurantu" na americkém zapadákově.
T63o75m83á34š 52N26y41k12l
Vnímám to podobně, i u nás podnikatelům snad postupně dochází, že vstřícný přístup k zákazníkům jim může jenom pomoci.
M93a43r64i78e 60Š36í17p55k48o49v49á
Dnes je to tak, že když vejdete do obchodu a hlasitě pozdravíte, prodavači se tváří, jako když vstoupí blázen. Nějak se na to zapomnělo ve výchově, že zdravení je slušnost. Ta je volná, a tak když se zrovna někomu nechce.zdravit, proč.by se přemáhal, že? Zkratka konec dobrých mravů či slušného chování.
P60a63v97e84l 16K96u74c12h13t47a
Částečně je to vývojem - všeobecně "odosobnění" života, velké krámy, zda je to podobné i na vsi, nevím, žiji "bohužel" v pražské králíkárně a marketech. V Praze se rychle ztrácí českost prostředí, všude Vietnamci, obsluha z Ukrajiny apod. Vzpomínám na mladá léta, kdy jsem jako záklaďák trávil nějakou dobu ve vojenském prostoru v Kežmaroku a tam bylo v obchodě tak slušné prostředí a zdravilo se a každý nákup, "nekecám", končil nalitím 2 skleniček slivovičky a jednu vypil prodávající a jednu kupující.
- Počet článků 14
- Celková karma 0
- Průměrná čtenost 4704x