Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P42a73t23r57i33k 87Š20e53b92e66s38t95a 4413322606545

V mnohých super...hyper... a dalších marketech vás pošlo spíše do pr... a to ještě ve třech východních jazycích RvRvRv

0/0
15.8.2014 18:51

M88a82r92t63i48n 42Ž59e84l36i23n14s68k86ý 9518449679342

Muj nazor je ten, ze v zemi, kde jsou slusne vychovani lide, tam se pri vejiti do obchodu, pri setkani oci, pozdravi a je jedno kdo to zacne. Pisatel blogu mel podle me ale asi na mysli, ze zakaznik prijde do obchodu, obsluhu jeste moc nevidi, ona jej ano, neni daleko a ignoruje jej, v cem samozrejme souhlasim s tim, ze by mela pozdravit jako prvni, jako clovek co je od kontaktu se zakaznikem placeny a ten pozdrav by mel byt soucasti jeho prace "dobry den, co vam mohu nabidnout " a pod. ... nebo by se vam libilo, kdyby se na vas prodavac podival, prisel k vam ... a bez pozdravu rekl "co chcete"? Vseobecne ale asi situace vejiti do obchodu neni tak jednoducha, ponevadz obsluha muze byt zamestnana nejakou cinnosti, noveho zakaznika nevidi ... . Proste v slusne zemi by clovek nemel mit problem pozdravit jako prvni a kdyz druhy neodzdravi nenechat se tim otravit, pouze jej pro sebe oznacit za nezdvoraka a zdravit v zivote dal. Nekdy, kdyz clovek nema naladu byt ignorovan tak staci kyvnou hlavou na znameni pozdravu a kdyz ten zustane bez odezvy tak si myslet o pr.eli a je to.

0/0
15.8.2014 14:47
Foto

P98a16v53e38l 75B71y97k73o59v 9151125721831

Chcete-li poznat jak je na tom konkrétní země - prozkoumejte úroveň servisu. Bez zbytečné obecnosti - úroveň servisu, a jinak se tomu neříká, je indikátorem absolutním a vypovídajícím. Zahrnuje to jak pozdrav, tak úsměv, odolnost vůči stresu, znalosti, profesionalitu, nutnost nejenom poradit, ale přesvědčit toho člověka, že Váš produkt opravdu potřebuje. Nelze na jedné straně od Česka očekávat, že po 40 letech komunismu, kde soukromé podnikání bylo součástí trestního řádu, by tady najednou vznikla kultura blízká americkému retailu, ale přesto některými věcmi se začít prostě musí. Prodavačka, vrchní, recepční - kdokoli kdo přichází do styku se zákazníky by se měl začit účet základní alfu a omegu servisu. Že obsloužit zákazníka to není hanba, to není nepříjemné, to není ponižující. Je to polovina úspěchu v práci, kterou děláš. Ano, někteří budou sekat jak počítač, protože jim bude práskat šablona když se toto pokusí aplikovat, ale jinak to opravdu nejde. Pojem "nepřijemný zákazník" neexistuje, zákazník je takový jaký je, není potřeba do toho míchat emoce či osobní antipatii, v tom je podstata profesionality, není potřeba nosit své problémy ze života do práce, a už vůbec ne když dělám v servisu. Baví mě, jak se tady hodnotí zákazník - slušný nebo ne, pozdraví první nebo ne, to je přece úplně jedno, servisní činnost není vůbec o lidských vztazích, ale o přísném a efektivním procesu. Kdo jako podnikatel si to uvědomí, bude úspěšný, kdo ne tak s tím bude mít furt problémy. Bohužel kultura servisu v Česku jako taková i za 20 let kapitalismu skoro úplně chybí, a to je špatně jak pro zákazníka, tak pro prodejce, ve finále i pro efektivní trh.

+1/0
15.8.2014 12:38
Foto

R81o57b95e74r29t 49K22o60c61h 7103230388307

přesně řečeno (napsáno)...výstižné. Existuje skvělá kniha kterou určitě doporučuji všem, ať už podnikáte nebo ne. Napsal ji Jack Mitchell (motivační speeker,úspěšný businessman) "Hug your Customers". R^

0/0
15.8.2014 16:26

J20a83r51a 65R51a32n70k 1711426269171

Skvely prispevek Pavle!

0/0
15.8.2014 17:36

F25r23a21n93t88i87s36e57k 22H51a41v55e71l 6222312937548

Ja ziju mimo CR uz 14 let, muzu hodne porovnavat a rozhodne si nemyslim, ze by pristup k zakaznikovy v CR byl nejaky strasny. Naopak se po revoluci opravdu hodne zmenilo a ja jsem pri svych navstevach domoviny vetsinou spokojeny. Ano, nekdy se stane, ze v obchode nebo restauraci jsou trosku neprijemni, ale hodne se to zlepsuje. Osobne treba nemam rad "vlezle" prodavace kteri me chcou o necem presvedcit a nebo cisnika ktery se me desetkrat pta jestli mi chutna. Jinak pojem "neprijemny zakaznik" samozrejme existuje. Pokud vam nekdo bude delat v obchode nebo restauraci binec tak si myslim ostatni zakaznici hodne oddechnou kdyz toho cloveka vyvedete. Jeste bych rad dodal, ze to, jak se v dane zemi chovaji k zakaznikovy je primo ovlivneno taky mentalitou lidi v te zemi. Treba ve Finsku jsou v obchodech prijemni, ale vetsinou toho moc nenamluvi (a oni to lokalni lide taky tak ocekavaji).

0/0
16.8.2014 4:34
Foto

M72a46r15k39é10t54a 61K24o32c92h62a79n12o22v48á 2412878596163

Jelikož mám zkušenosti cca 12 let přímo na prodejně, dovoluji si tvrdit, že první by měl rozhodně pozdravit prodejce, je to slušnost (někde i povinnost ;). Případě i s uvítáním pěkného dne. Já věnuji úsměv, dostanu úsměv.

Na druhou stranu chápu, že prodejce dokáže demotivovat určité buranství některých zákazníků, kteří na tento pozdrav ani "nezabučí, tupě zírají na zboží, a dělají, že jsou neviditelní" ;)

+1/0
15.8.2014 12:37

J38a27r70a 72R72a65n25k 1781776379781

A to popisujete ty domaci? Protoze jinde jsem nic takoveho nezazila, neviditelneho v obchode muze delat ouze potencionalni "premistovac":-/

0/0
15.8.2014 17:35

P53a29t38r25i97k 95Š20e76b24e67s58t79a 4663942736775

mno, mě třeba jako zákazníkovi hodně vadí, když si něco vybírám a evidentně se nesháním po prodavačce, tak se ke mě postupně nahrnou dvě...tři a ptají, zda mi mohou pomoci.

A naopak, když potřebuji poradit, tak nikde nikdo...

Umění prodeje je též odhadnutí nálady zákazníka a hlavně toho, co v tu chvíli chce - zda chce se rozmýšlet sám nebo pomoci...

.

Ale samozřejmě závisí na prodejně...

0/0
15.8.2014 18:56

D19a39n 91H23o82l62i24c64k37ý 5124720426731

bylo by dobré si uvědomit, že je stejně velký počet nepříjemných prodavačů jako je stejně velký počet nepříjemných zákazníků. A zákazník má narozdíl od prodavače možnost jít ke konkurenci.

+2/0
15.8.2014 9:17
Foto

M83i75c82h85a53l 48S42a50d85í23l52e31k 6212440481793

dávám plus, ale nesouhlasím - jedině příbuzné a sousedy si nemůžete vybrat, ale pro koho budete pracovat většinou ano. I když je tedy fakt, že pro prodejce-obchodníky-živnostníky je jejich zákazník i jejich pán.

0/0
15.8.2014 17:59

J46a14n 77P98r87o16v48a85z24n94í90k 6158724870941

Abych řekl pravdu, když vejdu do obchodu, je mi celkem fuk, jestli mě pozdraví první prodavač nebo já jeho. Spíš mi vadí, když se na mě pak dívá jak ostraha a ani se nezeptá, jestli nechci poradit nebo jestli něco nepotřebuju.

+2/0
15.8.2014 9:05

R33a76d12i40m 91M74l93y23n55a40ř36í33k 8253492904718

Jsem unešen tím, jak někteří lidé měří mezilidské vztahy tím, jestli peníze vydáváme nebo přijímáme. Vejde-li do prodejny dvacetiletý mladý muž, je-li slušně vychovaný, pěkně nahlas a srozumitelně popřeje pěkný den. Samozřejmě má-li komu, nehuláká na 30 m dlouhou prodejnu jako buran. Gentleman zdraví dámu jako první a je jedno, jestli dáma vydělává 10x nebo 100x méně než on. Takže stížnosti dvacetiletého blogera na to, že ho nikdo nezdraví, znamenají jediné: někde se zadřela jeho výchova a převládají komplexy z nedostatečného projevu okolí k jeho důležitosti. Navíc mladému gentlemanovi musí působit potěšení pozdravit dámu a způsobit radost a potěšení dámě jakéhokoliv větu a utvrdit se ve své ješitnosti, že dokáže rozbít ledy.

Bylo by pro mne velmi ponižující, kdybych vešel do jakéhokoliv krámu a nedokázal dámu pozdravit nebo jí na dálku kývnout na pozdrav.

A chlap s chlapem? Prostě se říká, že do "hospody s čistejma nohama". A znamená to slušnost ve vystupování.

Osobně mě velmi baví jakýkoliv prodavač nebo prodavačka, které nebaví jejich práce. Dokážu je zaměstnat na celkem dlouhou dobu. Když mám čas a chuť. ;-)

+6/0
14.8.2014 15:49
Foto

V27á75c84l89a97v 93C43h85u77c36h96m70a 6575571378776

R^

+1/0
14.8.2014 17:17

Z97d27e28n54ě18k 14O56r15š52u89l31í68k 1615810337462

Je to tak.A karma pane.V rakousích kam často jezdím je to zcela samozřejmé že prodavač zdraví první...a ještě jedna věc mě zaráží.v okolních zemích jsem nikde nenarazil v jakémkoliv obchodě aby po mé osobě chtěl prodavač či pokladní abych mu ukázal tašku zda něco neodnáším...nikde jsem neviděl přitroublé cedule předložte tašky k nahlédnutí.už to ukazuje na naše chování doma.krást je pomalu zvykem.smutné což, po tolika letech od roku 1989?

+2/0
14.8.2014 11:47

P33e32t72r 38R87o96m96á38n43e26k 8614647774324

Je to tak i v Německu. Přijdu do krámu, třeba i do toho nejlevnějšího diskontu a pro paní na pokladně bývá naprosto přirozené se usmát, popřát dobrý den a až potom koukat, co je na pásu.

+2/0
14.8.2014 16:59

R64o97b12e57r35t 96P30a46c63i23n29a 7784469175721

Ono až ta Česká prodavačka dostane zaplaceno stejně jako ta Německá, tak se nejspíš bude smát také. Dokud bude brát 25% platu své Německé kolegyně, tak asi těžko.

+1/−2
15.8.2014 1:14

J73a34r95a 13R59a47n34k 1831976899101

Pane Pecino, to by nikdy nemelo byt pricinou, Kinderstube je neco, ceho se nam dostava od malicka a nema to mit nic spolecneho s vydelkem, pokud ano, meli nas rodice ke studiim dokopat.

0/0
15.8.2014 17:41

M30a88r20t90i51n 90H37a30l35i32l65o13v56i35č 3253855683599

Chápu obě strany. Taky mě štve když přijdu do obchodu a mám pocit že prodavače obtěžuju svoji přítomností a tváří se ve stylu "proboha hlavně se mě na nic neptej". Miluju když přijdu u nás do Albertu a prodavačky za kasou nejenže nepozdraví, ale některé na ten pozdrav ani neodpoví a radši se Vás snaží ošidit a namarkovat jednu věc dvakrát. Na druhou stranu při své práci se setkávám i s lidma a musím uznat že kolikrát jich mám plný zuby, jejich blbosti, arogance, hultváství, chování ve stylu já jsem někdo a ty jsi něco co se mi přilepilo na podrážku. Neříkám že jich je takových většina, nicméně dokážu si představit a znám z vyprávění kamarádky prodavačky jak zástup takových idiotů dokáže otrávit i původně dobrou náladu prodavače/pokladní.

+1/0
14.8.2014 10:09

P19e18t60r 89S65o68k91o65l 8602271837391

Tady se v diskuzi řeší, kdo má koho pozdravit při vstupu do obchodu, dejme tomu, že dost záleží na rozloze provozovny, vstupním prostoru, počtu lidí poblíž vchodu atp. Ale já se jako zákazník v 40% případů nedočkám od zaměstnanců služeb ani odpovědi na cílený pozdrav a to mne opravdu uráží jako máloco. Je mi jasné, že Vás to celý den u kasy nebo na place s**e a pozdravit několikastého zákazníka není žádný med, ale když Vás nebaví ani odpovědět slušně na pozdrav, tak táhněte kam slunce nesvítí. Já jsem určitě buran, občas nejspíš zapomenu pozdravit tam kde bych měl zdravit první, ale určitě se mi nikdy nestalo, že bych někomu na pozdrav slušně neodpověděl. Neodpovědět na pozdrav je hulvátství nejvyššího kalibru, něco jako rovnou říct "Dlabu na tebe nulo". Není proti tomu ani obrany, nechcete-li se stát také hulvátem.

+7/0
13.8.2014 22:47

F24r13a67n34t76i41š35e71k 70P37r51e26s80l 5496181301485

Kdo nezdraví, není host. A když nemám hosty, nemám koho obsluhovat.

0/−5
13.8.2014 21:45

Z77d43e60n65ě34k 88O80r49š39u32l51í98k 1855390207452

nemáte pravdu.ať v německu rakousku či švýcarsku vás v restauracích či obchodech zdraví jako první zaměstnanci.

+5/0
14.8.2014 11:48
Foto

V94á18c62l44a31v 58C83h60u96c87h80m66a 6435181268606

Možná proto, že jsou lépe vychovaní než vy.

0/−4
14.8.2014 17:19

J70a26r82a 82R33a73n89k 1231866849471

Ale no tak....zili svuj zivot v jinem systemu, lide se tam zdravi i pri "lozeni" po horach, nekdy mi to sice vadilo, kdyz jsem sotva dychala a drzela se na uzke stezce pri skalni zdi a nekdo uz poskakoval dolu s nadsenym Gruezzi mittenant (Svycarsko), ale i v restauracich, kde mne nikdo neznal, hospodsky prisel, pozdravil a casto prinesl tacek s ochutnanim mistni "palenky". Je to skutecne tim, v cem jsme vyrustali, rodice se snazili, ale okoli nektere take formovalo.

0/0
15.8.2014 17:47

T18o83m72á84š 97V41e79l84e41m54a84n 4275295597103

nemáte hosty .. nemáte zákazníky. Mě ten váš přístup přijde docela hloupý ... obchodník přece chce prodat a budovat kladný vztah se zákazníky :-)

Při vstupu (a odchodu) do menších obchodů zdravím automaticky, odpovědi se dočkám tak ze 60% .. tedy nečekám na ní, ale ocením hlasitou odpověď - evidentně na to někde dbají z principu. A už jsem z několika obchodů, kde se vyhýbali kontaktu se zákazníkem (jak píšete, neměli hosty...) odešel ... nebaví mě běhat po celém obchodě a nahánět někoho, kdo se pak ani nesnaží pomoci a odkáže mě na produktový list ...

+1/0
15.8.2014 10:28

P68e45t18r 24P15r30o16c89h37á68z56k36a 9226316272482

Překvapuje mě, jak blog, který vše obrací o 180° má takovou karmu :-/

+2/−1
12.8.2014 16:04

J57a46r20a 75R76a33n12k 1821346639331

Proc Vas to prekvapuje? Je o chovani lidi....

0/0
15.8.2014 17:49

R84a16d84i98m 63M32l32y15n53a15ř71í79k 8263122934448

Nevím, kam chodíte dělat zákazníka, ale s klidným svědomím mohu tvrdit, že ve většině specializovaných obchodů v obchodních centrech od elektroniky přes oblečení k restauracím zdraví prodejci jako první. A při vstupu do malého krámku na malém městě by měl zdravit vstupující, tak velí etiketa. Možná jste byl poobědvat v Dětěnicích.To je ale sadomasochistická provozovna.

+4/0
12.8.2014 13:40
Foto

V25a51n14d66y 63V23á15v36r79o18v83á 6331446429341

Etiketa velí, že první zdraví prodavač, velikost obchodu není rozhodující:-)

+5/−1
13.8.2014 18:03

P88e51t96r 31P83r51o69c91h13á88z25k73a 9436846652932

Nevím jak vy, ale kdykoliv vstoupím do "krámku", ihned za dveřmi zdravím já....jako první.

+1/0
14.8.2014 6:52
Foto

L73i81b88u86š41e 29Z95e68m71a10n57o28v55á 2480989701202

Mám stejnou zkušenost, pokud vejdu do malého krámku, kde většinou obsluhují jeden nebo dva prodavači vždy pozdravím jako první ihned po vstupu do prodejny. Samozřejmostí je, že mi prodavač odpoví pozdravením.

U větších prodejen, nákupních center je to zcela odlišné. Pokud se chci prodavače dotázat na umístění mnou hledaného zboží, vždy pozdravím.

Až doposud jsem se vždy setkala s ochotou a samozřejmě odpovědí na pozdrav. Když si prodavač doplňující regály všimne, že nějaké zboží hledám,

pozdraví mne a ptá se jak mi může pomoci.

Ovšem v některých obchodech (10 zaměstnanců) při dotazu na určité zboží

prodavačka reaguje  - to není můj regál a odpovědná prodavačka má odpolední směnu. To mě dovede dosti odradit, ovšem ve stejné prodejně

narazím i na prodavačky, které ochotně se mnou projdou půl prodejny

a i  když se nejedná o regál, který mají na starosti, vyhoví mi ba dokonce

se zajdou podívat do skladu, když je regál prázdný.

Zkrátka - je to různé a vše záleží na lidech. :-)

+2/0
14.8.2014 7:37

R79a82d38i29m 80M19l91y55n58a10ř76í47k 8483712514238

http://www.ladislavspacek.cz/zdraveni/

+2/0
14.8.2014 8:06

F23r20a50n54t55i92s68e54k 37H58a83v92e50l 6452642897548

Nevim, jak je to presne podle etikety, ale pokud bude prodavac/ka ve veku mojeho taty / moji mamy, tak ho/ji pozdravim prvni ja a nebudu to vubec resit. Ve dvaceti jsem vzdycky zdravil prvni. Ja jsem sice zakaznik, ale ti co pracuji v obchode nejsou moji slouhove. Pokud jsou k sobe lidi slusni a prijemni tak bych to, kdo ma pozdravit prvni moc neresil.

+3/−2
12.8.2014 6:02
Foto

V62l62a12d37i74m92í72r 95V41é81r28o29s30t32a 1376164148410

Nejsou slouhové, ale vy jste ten, kdo je živí.

+4/−2
13.8.2014 13:50

F38r58a25n64t86i23s82e90k 31H35a98v14e22l 6452862917858

Tak to, ze je castecne zivim jsem myslim vyjadril spojenim "ja jsem sice zakaznik". A obrazne receno oni zivi i me, kdyz si treba vecer udelam jidlo ze surovin, ktere jsem v tom obchode nakoupil ;-). Ano, jako zakaznik ocekavam slusny a prijemny pristup prodavace, coz me ovsem neopravnuje se chovat arogantne.

0/0
14.8.2014 5:56
Foto

V19á48c85l48a27v 77C58h23u20c49h35m17a 6365551858466

To nikdy nevíte. Třeba živíte naopak vy je svými daněmi.

+1/0
14.8.2014 17:22

D14a35v40i39d 96A75u87l53i82c70k46ý 2967371695822

proč to paušalizujete jen na "podnikatele"? Klidně bych tohle slůvko vynechal, jelikož dělám ve službách pro lidi, tak se mi to stává velice často. Nejhorší je, že že se lidi chovají s prominutím jako prasata. Myslí si, že když někam přijdou, tak si můžou dělat co chtějí. Běžné je krást různé drobnosti, jako jsou sklenice, popelníky, toaletní papír, kulečníkové koule atd. Co není pořádně připevněné, tak to zmizí.Rohožek jsem za posledních 2,5 roku kupoval už 6. A to se nebavím, jak to vypadá po odchodu některých lidí u stolu a záchody? No comment. Na co je potřeba záchodová mísa, když můžu vykonat potřebu úplně všude. A nerozlišuji pohlaví. Velká "sranda" také bývá, když nacpu co nejvíce papírových ručníků do záchodu tak, až se ucpe. Každý se dokáže bavit o tom, že někdo něco dělá špatně, ale měli bychom začít u sebe. A je to o výchově, mě nikdy nenapadlo ničit něco cizího jen tak pro zábavu.......

+6/−3
11.8.2014 13:08

L41i37b45o27r 67J28a91n21e80č66e51k 4755735575831

clanek nebyl o zakaznicich, ale o sluzbach. Proc bych nemohl kritizovat "podnikatele"? Napiste blog o zakaznicich a uvidime.

+4/0
11.8.2014 18:35

Z93d78e22n67ě18k 19S55k62ř88i43v59a41n 5654550409616

Hm... a já z jiné diskuse nabyl dojmu, že jako prasata se chovají jen Arabové a my jsme slušní, pořádní a vůbec nejlepšíííí! ;-)

0/0
15.8.2014 11:09

L85i50b66o92r 78J89a37n28e27č21e24k 4595715555981

A nejde jen o pozdrav. Ve skrytu duse jsem doufal, ze krize nam prinese lepsi sluzby, kvalitnejsi vyrobky, milejsi obsluhu. Vzdyt jak jinak bojovat o zakaznika? Opak je vsak pravdou. Prodavacky jsou neprijemne, zbozi je jeste vetsi smejd nez jsme cekali. A sluzby, skoda slov.  

PS: Omlouvam se za generalizaci, vim, ze pozitivnich priklady jsou, ale je jich pomalu.

+2/−2
11.8.2014 12:46
Foto

V24á95c98l75a66v 83C68h60u72c84h74m56a 6835171868366

Jednoduchá pomoc ... u těch nepříjemných a nekvalitních nenakupujte. A oni časem zmizí sami. Ale my bohužel rádi nadáváme, ale neradi řešíme to, co snadno vyřešit můžeme.

+3/0
12.8.2014 7:49

V64i50t 15O64t34a16h63a15l 5145500939494

On ten zájem o zákazníka je sice ve velké části jen "hraná póza".  Ale na  přetvářkách a "hezkých obalech" a "reklamě" je založena celá lidská civilizace a spousta oborů žije jen právě z toho. Jen málo lidí říká na rovinu, co si opravdu myslí. Asi by bylo zajímavé, kdybyste přišli do obchodu a prodavač vám řekl. "Hele, ráno jsem se pohádal se starou, fakt na tebe nemám náladu, běž otravovat někoho jiného." Proč to neudělá? Protože žijeme v kapitalismu. Prodavač potřebuje dostat výplatu. Zákazník by mu příště nepřišel, aby jej neotravoval a nakupoval by raději jinde.  Takže bude více či méně kvalitně předstírat zájem o potřeby zákazníka s tím, že se pokusí trefit formu projevu vhodnou danému zákazníkovi.  To co jednomu zákazníkovi přijde jako slušnost, může jinému přijít jako obtěžující ponížená servilnost.  

Jeden z problémů je, že plat spousty zaměstnanců je absolutně odtržen od zisku firmy.  Když máte zaměstnance, jehož plat je fixní 100kč/hod, pak je pro něj nejefektivnější, aby nemusel nic dělat a bral peníze. Protože když takový prodavač lítá jak hadr, aby uspokojil 30 zákazníků za hodinu, má stejné peníze, jako když je ignoruje a v klidu si smskuje s přítelkyní.  Pro většinu těchto lidí (často vidíme u státních úředníků) je zákazník něco, co je obtěžuje a zdržuje.  Jenže, je to jejich chyba nebo je to více chyba jejich nadřízených? Pokud by zaměstnanci měli plat odvislý od zisku společnosti a jejich nadřízení by jim dokázali vysvětlit, že spokojený zákazník donese peníze, oni budou mít větší plat, naštvaný zákazník už nepřijde a oni poletí na úřad práce za stejně otrávenou úřednicí, pak by ten zájem začalo hrát daleko více lidí. 

Každopádně, celý tenhle kapitalistický svět je jedno velké divadlo. Ani ty peníze nemají reálnou hodnotu a jsou jen divadlem bank a hraním si s čísly. ;-D

0/−4
11.8.2014 12:03

V95i94t 95O90t42a43h45a44l 5655780729764

Na závěr dva protiklady, které ovšem byly v důsledku oba stejně otravné. 

1. Vracel jsem se pozdě domů minulý týden a věděl jsem, že už nestihnu včas nakoupit. Stavil jsem se tedy cestou v jednom moravském supermarketu v městě, kudy jsem projížděl a  kde obvykle nenakupuji. Neměl jsem čas, neznal jsem rozložení zboží, odchytil jsem tedy první slečnu v firemní uniformě polovičního věku než mám já pozdravím, a vznesu dotaz, kde bych našel regál s bezlepkovým pečivem.  Reakce slečny postrádala jakoukoli reakci na pozdrav a byla "tož to fakt nevím, já mám na starost jenom tyhle regály" Načež se otočila zády a  pokračovala v plnění svých pracovních povinností.  Druhá zaměstnankyně mne alespoň nasměrovala "to bude někde támhle tak se zeptejte holek tam" a ve správné zóně jsem už uspěl sám svépomocí. 

2. Byli jsme ve společnosti cca 10 lidí  ve slovenské kolibě na večeři. Jídlo výborné, obsluha rychlá, jenže - každého se po každém chodu jeden i více zaměstnanců neustále ptali "Chutilo vám?" "Želáte si ještě nečo?" atd. (bratia omluví mou chatrnou slovenčinu). Prakticky jsme neměli chvilku na to , aby nám někdo neskákal do naší vlastní komunikace. Z restaurace jsme odcházeli sice dobře najezení, ale shodli jsme se, že příště raději někam, kde nás nechají si v klidu pokecat. 

Takže všeho s mírou. ;-D

0/−1
11.8.2014 12:16

T26e88r92e18z14a 43H53a20j40k83o58v19a 5667902734170

Moje slova, me plat toho cloveka nezajima. I ten kdo nevydelava muze preci pozdravit. 

S nechuti pozdravit se setkavam i u lekaru, ti se vetsinou nai nepredstavi.

+2/0
14.8.2014 11:37

T41e93r71e25z89a 29H64a77j87k83o23v49a 5717512694850

Patrilo pod pana Chuchmu.

0/0
14.8.2014 11:38

J76a38r47a 44R22a55n10k 1691966829191

Nesrovnavejte s  kapitalismem, ten je ve Svycarsku, Kanade, Singapouru, Australii atd. take a lide se k sobe chovaji normalne.

0/0
15.8.2014 17:57
Foto

V21á45c86l33a51v 68C37h13u71c16h57m85a 6965341258296

Ono je to v lidech a ne v platu. Buď chci odvádět svou práci pořádně nebo ne. Já mám příjem pořád stejný bez ohledu na to, kolik prodám zboží nebo obsloužím zákazníků. 

Jistě, stálý neměnný plat není motivační, ale není to hlavní problém. Podstatné je dělat práci, která mě aspoň trochu baví. Nechápu lidi, co zůstávají v práci, která je otravuje.

+3/0
12.8.2014 7:54

P29e29t13r 47D87v24o72ř41á38k 7527395939848

Přátelé, je to oboustranné. Naše země je totiž zasažena morem, kterému se říká buranství. Není to naše specialita, je to samozřejmě i jinde na světě, ale český buran je vzor a buranů futrál. V naprosté většině případů se ale pracovníci obchodů chovají ke mě slušně. Možná to bude tím, že se tak chovám taky. A když jste hrubě nespokojeni, dejte to najevo. Na místě, ne tady na blogu. Dělejte to jako Němci. Stěžují si hned a požadují nápravu. Totéž Američané atd. Nebuďte burani a neremcejte někde za bukem...

+7/0
11.8.2014 10:20

M92o12n28i17k19a 52H42a10b59a70n79o44v47a 7978793297516

Kdybych neměla možnost si zajít ven a měla jenom přístup k netu, tak bych si myslela, že ten svět tam venku je naprosto zoufalý. Mně se ale ještě snad nestalo, že by mne někdo z obsluhy nepozdravil. Podle mne navíc není ani tak důležité, kdo zdraví jako první. Pokud je totiž snaha z obou stran navázat oční kontakt a slušně pozdravit, tak pozdrav vždycky proběhne, dost často třeba ve stejnou chvíli. Ve velkých supermarketech se pak člověk pozdraví s pokladní. Bydlím v Brně a zdravím všechny lidi z baráku a přilehlého okolí a všichni mile odpovídají, nebo zdraví zároveň.

+2/0
11.8.2014 9:50

J49a19n 96F36r79o49l92í44k 6306960715544

Je to o kultuře ve firmě. Když v Brně otvírali IKEA zrovna jsem si zařizoval byt a tak jsem tam byl velmi často. Na rozdíl od socialistických samobsluh jsem si tam připadal jako v ráji. Česká a slovenská obsluha byla zdvořilá a dokonce informovaná o zboží. Dnes je zdravení ve službách naprosto běžné a málokdy se setkám s přezíravým přístupem. Sousedé se také zdraví ovšem je to velké anonymní město tak jsem vždy překvapen, když zajedu na moravský venkov a tam mě zdraví všichni a zejména děti.

0/0
14.8.2014 16:36



Žebříčky



Redakční blogy

  • Redakční
               blog
  • Blog info
  • První pokus
  • Názory
               a komentáře

TIP REDAKCI & RSS

Najdete na iDNES.cz

mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.